Ponad 200 pracowników chce dobrowolnie odejść z PPL

DI, PAP
opublikowano: 10-05-2014, 08:43

Ponad 200 pracowników Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL), które zarządza warszawskim Lotniskiem Chopina, złożyło wnioski w ramach programu dobrowolnych odejść - poinformował rzecznik portu Przemysław Przybylski. Wnioski można składać do 10 czerwca.

Pod koniec kwietnia związki zawodowe działające w PPL porozumiały się z naczelnym dyrektorem Michałem Kaczmarzykiem i podpisały porozumienie dotyczące restrukturyzacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Strony uzgodniły wprowadzenie w życie od 5 maja tego roku programu dobrowolnych odejść dla pracowników. Jednocześnie przystąpiono do prac nad nowym zakładowym układem zbiorowym pracy, którego zawarcie strony zadeklarowały do 30 września 2014 r.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

"Program dobrowolnych odejść ruszył w poniedziałek. Każdy pracownik, który jest zainteresowany odejściem z przedsiębiorstwa, może taki wniosek złożyć do 10 czerwca. Na razie wpłynęło ich ponad 200. Wnioski składają zarówno osoby pracujące w części administracyjnej firmy, jak i ci z działów operacyjnych" - powiedział PAP Przybylski. Dodał, że zgodnie z umową na odejście pracownika musi zgodzić się jeszcze dyrektor przedsiębiorstwa, ostateczną decyzję pracownicy otrzymają do końca czerwca.

Wyjaśnił, że pracownikom będą przysługiwać świadczenia wynikające z obowiązującego do września zakładowego układu zbiorowego pracy, a także z kodeksu pracy. Dodatkowo, osobom uprawnionym zostaną wypłacone odprawy emerytalne, czy nagrody jubileuszowe.

Dodał, że trudno obecnie oszacować, ile osób skorzysta z programu dobrowolnych odejść. "Wprowadzenie tego programu ma na celu zmniejszenie zatrudnienia w PPL. Dzięki temu firma będzie mogła funkcjonować bardziej elastycznie i zwiększyć swoją konkurencyjność" - powiedział Przybylski.

Zgodnie z obowiązującym zakładowym układem zbiorowym pracy w ramach zwolnień grupowych pracownik ze stażem pracy powyżej 10 lat otrzymuje odprawę w wysokości do 36 pensji, pomiędzy 5 a 10 lat - do 24 pensji, a poniżej 5 lat - do 12. Średnie wynagrodzenie w firmie sięga 9300 zł brutto. W PPL zatrudnionych jest 2200 pracowników, z czego blisko 1400 to osoby pracujące w działach operacyjnych, na płycie lotniska, a 800-900 - pracownicy administracji. Do związków zawodowych należy ok. 1900 osób. Na obecnie zatrudnionych 2200 osób, ponad 1200 z nich, to pracownicy z ponad 10-letnim stażem pracy.

W kwietniu dyrektor PPL Michał Kaczmarzyk mówił, że odprawy pracowników w ramach redukcji etatów w tym roku mogą kosztować firmę ok. 170 mln zł.

W marcu Kaczmarzyk wypowiedział zakładowy układ zbiorowy pracy, który miał przestać obowiązywać 10 czerwca. Wypowiedzenie układu wywołało sprzeciw działających w przedsiębiorstwie związków zawodowych, zapowiedzieli oni ewentualny strajk na początku maja.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane