Ponad 40 tys. osób używa pagerów

Marcin Bołtryk
opublikowano: 2000-01-13 00:00

Ponad 40 tys. osób używa pagerów

Na rynku został jeden operator ogólnokrajowy

CORAZ LEPIEJ: W wyniku zmian na rynku liczba osób korzystających z naszych usług wzrosła o około 50 proc. W tej chwili mamy ponad 40 tys. klientów, w tym blisko 20 tys. w systemie bezabonamentowym — szacuje Krystyna Tołłoczko, dyrektor warszawskiego oddziału Metro Bip. fot. MP

Na rynku operatorów pagingu nastąpiły poważne zmiany. Chętnym do korzystania z tej formy łączności pozostał jeden operator ogólnokrajowy — Metro Bip, który przygarnął abonentów innych firm.

Firma Metro Bip została jedynym operatorem pagerów na polskim rynku. Stało się tak po transakcjach przeprowadzonych między Metro Bip, Easy Call i Telepage, w wyniku których dwie ostatnie firmy stały się własnością tej pierwszej.

Firmę OSP Polpager wyeliminowała z rynku likwidacja dolnych częstotliwości UKF. I jak utrzymuje zarząd firmy, był to jedyny powód zakończenia świadczenia usług w zakresie pagingu.

— Mimo iż liczba naszych abonentów nie była wielka i daleko jej było do osiągnięć zagranicznych firm, to Polpager nie przynosił strat — zapewnia Waldemar Ślęczka, prezes OSP Polpager.

Zmiana adresu

Polpager zaleca swoim dotychczasowym klientom przejście do Metro Bip.

— Mamy umowę z tą firmą, zgodnie z którą nasi abonenci mogą liczyć na usługę na tych samych warunkach finansowych — wyjaśnia Waldemar Ślęczka.

Jego zdaniem, trudno jeszcze powiedzieć, ilu z usługobiorców zdecyduje się na zmianę operatora, a ilu zrezygnuje z pagera. Samo przekształcenie nie wpłynie jednak znacząco na zasobność portfela użytkowników.

— Bez dodatkowych opłat wymienimy pagery i rozpoczniemy świadczenie usług. Jedyną różnicą dla dotychczasowych abonentów Polpagera jest nieco mniejszy zasięg, w którym można skutecznie używać pagerów — mówi Krystyna Tołłoczko, dyrektor warszawskiego oddziału Metro Bip.

Bez konkurencji

Sytuacja, w której na rynku pozostaje jeden usługodawca, może stwarzać niebezpieczeństwo dyktowania warunków klientom.

— To prawda, że Metro Bip nie ma już bezpośredniej konkurencji. Ale nie należy zapominać o rywalizacji z operatorami telefonii komórkowej. Znaczne podniesienie cen usług związanych z pagerami wytrąciłoby firmie Metro Bip jeden z podstawowych atutów — niską cenę — zauważa Waldemar Ślęczka.

Pager kontra telefon

Podstawową zaletą pagera jest niski koszt użytkowania.

Jednak w dobie łączności dwukierunkowej operatorzy mają trudności z przekonaniem potencjalnych klientów do urządzenia, które nie daje możliwości szybkiej odpowiedzi. Dlatego wprowadza się nowe zastosowania dla pagera. Jednym z nich jest ochrona samochodu. Gdy pojazd zostanie skradziony, właściciel wprowadza na klawiaturze telefonu odpowiedni kod, a wówczas pager umieszczony w samochodzie wysyła sygnał do immobilisera i auto zostaje unieruchomione.

Marcin Bołtryk