Czytasz dzięki

Popyt na zdalną rekrutację

opublikowano: 23-03-2020, 22:00

Pandemia zwiększyła popularność rozmów kwalifikacyjnych na odległość. Tego trendu nic już nie cofnie.

Już co czwarte ogłoszenie na portalu Pracuj.pl zostało oznaczone tagami „rekrutacja online” i „rekrutacja telefoniczna”. Dowodzi to, że firmy elastycznie reagują na ograniczenia, które niesie z sobą pandemia koronawirusa. Zarówno rekruterzy, jak i kandydaci stosują się do apeli o unikaniu kontaktów fizycznych, ale to nie powód, by zaniechać pozyskiwania pracowników. Zwłaszcza że komunikację ułatwia technologia. Na razie w użyciu są innowacje konsumenckie, ale wkrótce zapewnewyprą je profesjonalne urządzanie i programy.

— Niezależnie od tego, czy zespoły HR będą działały w systemie home office kilkanaście dni, kilka tygodni czy dłużej, pracodawcy potrzebują narzędzi usprawniających rekrutację. Doraźnie sprawdzają się komunikatory typu Skype czy Google Hangouts. W długiej perspektywie warto jednak zadbać o spójność rozwiązań technologicznych — potwierdza Łukasz Marciniak, menedżer ds. rozwoju w Grupie Pracuj.

Rekrutacje zdalne są potrzebą chwili. Czy to oznacza, że znikną wraz z epidemią? Paweł Stapf, specjalista ds. transformacji cyfrowej, uważa, że mamy do czynienia ze stałą tendencją, która będzie narastać bez względu na okoliczności zewnętrzne.

— Gdy HR-owcy raz spróbują nowych narzędzi i uzyskają dzięki nim korzyści, takie jak wygoda czy oszczędność czasu, już zawsze będą chcieli z nich korzystać — twierdzi.

Czy rekrutacje online dorównują analogowym?

— Dochodzą do mnie informacje, że rekrutacje wraz z onboardingiem nigdy wcześniej nie odbywały się tak sprawnie. Paradoksalnie, udogodnieniem jest to, że cały proces można bezpiecznie przejść bez wychodzenia z domu — mówi Anna Teodorowska, regionalna menedżer IT w firmie Antal.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy