Port Gdynia: RN odwołała dwoje wiceprezesów spółki

P AP
opublikowano: 05-05-2016, 12:56

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odwołała ze składu zarządu dwoje wiceprezesów spółki, Krystynę Szambelańczyk i Walerego Tankiewicza. Swoje stanowisko zachował prezes Janusz Jarosiński.

Jak poinformowano na stronie Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) S.A., Rada Nadzorcza odwołała ze składu zarządu spółki Krystynę Szambelańczyk, wiceprezesa, dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami oraz Walerego Tankiewicza, wiceprezesa zarządu/dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

Podano, że Szambelańczyk zatrudniona była w spółce od 1982 roku. Funkcję członka zarządu spółki ZMPG pełniła w latach 2000–2002, a wiceprezesa zarządu w latach 2008-2016. Walery Tankiewicz funkcję wiceprezesa zarządu spółki pełnił od 2000 roku. Nie podano powodu odwołania.

"Jednocześnie Rada Nadzorcza podjęła decyzję o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego w celu uzupełnienia składu zarządu" - poinformowano.

Dotychczasowy prezes zarządu, Janusz Jarosiński pozostał na stanowisku. Osobiście potwierdził to w rozmowie z PAP. Jarosiński związany jest z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Prezesem lub wiceprezesem spółki jest nieprzerwanie od 1999 roku. Na ostatnią, szóstą kadencję został wybrany w kwietniu 2014 roku.

W poprzednim miesiącu zmieniony został skład osobowy Rady Nadzorczej ZMPG. W RN VII kadencji zmienili się przedstawiciele Skarbu Państwa, gminę reprezentują te same osoby.

W dziewięcioosobowej Radzie, Skarb Państwa ma pięciu przedstawicieli a gmina Gdynia- czterech. Skarb Państwa ma 99,48 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki, gmina Gdynia - 0,04 proc. a akcjonariusze imienni - 0,47 proc.

W pierwszym kwartale 2016 roku przeładunki w Porcie Gdynia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmalały o 6 proc. Do 2018 r. port w Gdyni planuje wydać na inwestycje 605,5 mln zł, głównie w rozbudowę i modernizację infrastruktury. Strategiczną dla rozwoju portu inwestycją jest budowa obrotnicy, pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych.

Głównym źródłem finansowania tych inwestycji mają być środki własne portu i fundusze unijne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. zarządza terenami i infrastrukturą portu w Gdyni na powierzchni ponad 500 ha.

Na jego terenie działają niezależne spółki eksploatacyjne, m.in. BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., GCT - Gdynia Container Terminal S.A. oraz Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o.o. Pod względem przeładunków port jest na trzecim miejscu w kraju, po Gdańsku oraz Szczecinie-Świnoujściu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: P AP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu