Poszukiwane innowacje dla seniorów

opublikowano: 29-03-2021, 15:28

PZU jest zainteresowany współpracą ze start-upami oferującymi rozwiązania dotyczące starzenia się społeczeństwa.

W świecie ubezpieczeń pojawia się coraz więcej innowacji. Analizę tego rynku na zlecenie PZU przeprowadziła firma The Heart. Wynika z niej, że coraz większą rolę na rynku startupów i insurtechów będą odgrywać rozwiązania związane z prewencją zdrowotną i starzeniem się społeczeństwa.

– Rynek insurtech przestaje skupiać się wyłącznie na rozwiązaniach dotyczących działalności stricte ubezpieczeniowej, czyli kalkulacji ryzyka, analizy szkodowości czy obsługi roszczeń, a zaczyna obejmować także obszary z zakresu analizy danych zdrowotnych osób ubezpieczonych – mówi Piotr Marchel, szef klubu korporacyjnego, ekosystemu i partnerstwa w The Heart.

Marcin Kurczab, dyrektor do spraw innowacji w PZU, przyznaje, że firma szuka rozwiązań oferowanych przez start-upy w Polsce i na świecie z wykorzystaniem dużych zbiorów danych, digitalizacji i nowych interakcji z klientami, jednocześnie kładąc coraz większy nacisk na prewencję zdrowotną i usługi dla seniorów.

– Rozwój gospodarki senioralnej jest ściśle związany z innowacjami medycznymi. Szukamy synergii i rozwiązań w tym zakresie, z których mogą korzystać również młodsi klienci PZU – dodaje Marcin Kurczab.

Według GUS, do połowy XXI wieku populacja osób powyżej 65 roku życia w Polsce wyniesie 11,1 mln. Seniorzy w 2050 r. będą stanowić blisko 33 proc. społeczeństwa.

Ponadto z analizy rynku prowadzonej przez The Heart wynika, że innowacje z dziedziny opieki zdrowotnej i gospodarki senioralnej dynamicznie się rozwijają. Liczba jednorożców, czyli start-upów wycenianych na więcej niż 1 mld dolarów, które działają w branży healthcare i silver economy, z roku na rok rośnie.

– Rynek tego typu rozwiązań wydaje się bardzo obiecujący, bo w ciągu 10 najbliższych lat będziemy jednym z najstarszych społeczeństw na świecie, a to oznacza, że znacząca część naszej populacji znajdzie się w spektrum zastosowań tego typu rozwiązań. Co istotne, będzie to pokolenie ludzi oswojonych z cyfrowymi produktami i usługami, dzięki czemu przyswojenie tego typu technologii nie powinno być dużym wyzwaniem – tłumaczy Piotr Marchel.

Grupa PZU i The Heart wybrały najciekawsze firmy oferujące nowe rozwiązania dla opieki zdrowotnej i seniorów. Wśród nich jest polski start-up Positive AAL (Polska). Stworzył on internetową społeczność edukacyjną, która jednoczy starsze osoby wokół wspólnego celu, jakim jest możliwie najdłuższe utrzymanie sprawności psychicznej i fizycznej.

Inne ciekawe rozwiązania to np. niemieckie CardioSecur, oferujące badanie EKG do użytku osobistego oraz profesjonalnego, czy też brytyjskie Cognetitvity, wykorzystujące sztuczną inteligencję i techniki uczenia maszynowego m.in. do wczesnego wykrywania upośledzenia związanego z chorobami takimi jak demencja oraz kontrolowania stanu zdrowia mózgu.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane