Potencjał firm rodzinnych

Karolina Zawadka
opublikowano: 24-04-2016, 22:00

Ponad 30 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP to firmy rodzinne, a w co trzeciej właścicielem jest kobieta.

Przedsiębiorstwa są rejestrowane w mniejszych miastach i na obszarach wiejskich zdecydowanie częściej niż firmy nierodzinne. Wynika to ze związku z miejscem urodzenia oraz lokalną społecznością.

— Ale wcale nie oznacza to lokalności w prowadzeniu biznesu. Wiele firm rodzinnych działa nie tylko na rynku krajowym, ale także za granicą. Przy dzisiejszych możliwościach, które dają nowe technologie, a także przy poprawiającej się infrastrukturze drogowej, lokalność „miejsca zamieszkania” nie stanowi obciążenia, a często jest atutem — daje rozpoznawalność , niższe obciążenia podatkowe, dostęp do rynku pracy — tłumaczy Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

Z badań wynika, że firmy rodzinne patrzą na działalność długookresowo i żeby to osiągnąć, zwracają uwagę na jakość swoich usług, a mniejszą wagę przywiązują do ceny.

37 proc. Tyle firm rodzinnych istnieje już ponad 20 lat.
18 proc. Tyle PKB tworzą przedsiębiorstwa rodzinne.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane