Przedsiębiorstwa są rejestrowane w mniejszych miastach i na obszarach wiejskich zdecydowanie częściej niż firmy nierodzinne. Wynika to ze związku z miejscem urodzenia oraz lokalną społecznością.
— Ale wcale nie oznacza to lokalności w prowadzeniu biznesu. Wiele firm rodzinnych działa nie tylko na rynku krajowym, ale także za granicą. Przy dzisiejszych możliwościach, które dają nowe technologie, a także przy poprawiającej się infrastrukturze drogowej, lokalność „miejsca zamieszkania” nie stanowi obciążenia, a często jest atutem — daje rozpoznawalność , niższe obciążenia podatkowe, dostęp do rynku pracy — tłumaczy Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.
Z badań wynika, że firmy rodzinne patrzą na działalność długookresowo i żeby to osiągnąć, zwracają uwagę na jakość swoich usług, a mniejszą wagę przywiązują do ceny.