Potężny spadek popytu na prezerwatywy

DI, Nikkei
opublikowano: 13-01-2022, 12:39

Mogłoby się wydawać, że spędzanie czasu w domu w trakcie pandemii ma pozytywny wpływ na częstotliwość stosunków seksualnych. Nic bardziej mylnego. Jeden z największych na świecie producentów prezerwatyw, firma Karex z Malezji, poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż spadła o ok. 40 proc.

Malezyjski Karex odpowiada za ok. 20 proc. rynku prezerwatyw na świecie. Spółka sprzedaje środki antykoncepcyjne pod własnymi markami oraz jest producentem kontraktowym. Jej produkty są dostępne w 140 krajach.

Dyrektor generalny Goh Miah Kiat powiedział w wywiadzie dla azjatyckiego serwisu ekonomicznego Nikkei, że głównymi przyczynami spadku popytu na prezerwatywy były długoterminowe zamknięcia hoteli oraz zmniejszenie skali rozdawania środków antykoncepcyjnych w ramach rządowych programów wspierających zdrowie seksualne.

Szef firmy Karex wyjaśnił, że w mniej rozwiniętych krajach pobyt w hotelu często stanowi jedyną szansę na intymność dla osób zamieszkujących na co dzień w przepełnionych domach.

W obliczu spadku popytu na prezerwatywy, malezyjska spółka stawia na rozwój innych wyrobów gumowych, w tym przede wszystkim rękawiczek medycznych. Ich produkcja ma ruszyć w połowie roku w zakładach w Tajlandii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane