Potyczka księgarń o grudniowego klienta

PAP
10-12-2014, 06:40

Rok w rok Polacy zarzekają się, że to właśnie książki są nie tylko najchętniej dostawanym, ale też kupowanym prezentem na Boże Narodzenie. Nie ma co się więc dziwić księgarniom walczącym o świątecznego klienta – pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Zobacz więcej

WM, Puls Biznesu

A w tym roku, jak wynika z badania Deloitte, taki prezent rodem z księgarskiej półki zdeklasował nawet najpopularniejszą rok temu gotówkę. I właśnie książki pod choinką życzy sobie 42 proc. Polaków.

Z zasady grudzień w porównaniu do innych miesięcy w roku jest o 23-30 proc. lepszy, i to jeśli chodzi o liczbę sprzedanych książek – wylicza Łukasz Gołębiewski, specjalista od rynku książki z Biblioteki Analiz.

Ale są takie tytuły, typy wydawnictw, które naprawdę mają szansę w tym okresie stać się bestselerami – zauważa Gołębiewski i wymienia: książki dla dzieci, szczególnie te ładnie ilustrowane, albumy, książki kucharskie, hity literatury światowej.

Przedświąteczny okres jest więc naprawdę gorący w księgarniach: wszyscy sprzedawcy – zarówno tradycyjne sklepy, jak i te internetowe – dwoją się i troją, bo kolejne takie żniwa dopiero za rok.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Potyczka księgarń o grudniowego klienta