Poult zasypie Polskę ciastkami

Wiktor Szczepaniak
09-08-2010, 07:22

Na rynku ciastek zapachniało wojną. Groupe Poult zdobyła już silny przyczółek i szykuje się do ataku.

Spośród tegorocznych przejęć i fuzji w polskiej branży spożywczej trzy transakcje zdecydowanie wyróżniły się wielkością i znaczeniem dla rynku: sprzedaż Wedla, sprzedaż Agrosu Nova i sprzedaż Lidera SKG. O tej ostatniej niewiele się jednak mówiło. A wiele wskazuje na to, że będzie mieć ogromny wpływ na kształt i rozwój polskiego rynku ciastek.

Przejęcie firmy Lider SKG od Gerarda Kolanowskiego, jej założyciela i właściciela, przez francuską Groupe Poult było pierwszą akwizycją Poult poza Francją.

— Dzięki przejęciu Lidera SKG chce zdobyć pozycję numer jeden także w Polsce — mówi Jacek Migrała, nowy prezes firmy Lider SKG.

Znawcy branży traktują zapowiedzi Poult poważnie.

— Lider SKG ma bardzo dobry park maszynowy i szerokie portfolio produktów ciastkarskich, jednak w branży jest jeszcze kilka innych firm, które mają nowoczesne zaplecze produkcyjne i duży potencjał. Niewątpliwie o rynek ciastek pod markami sieci handlowych (private labels) rozegra się wojna — mówi Marek Moczulski, były prezes firmy cukierniczej Mieszko.

Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / Poult zasypie Polskę ciastkami