Spośród tegorocznych przejęć i fuzji w polskiej branży spożywczej trzy transakcje zdecydowanie wyróżniły się wielkością i znaczeniem dla rynku: sprzedaż Wedla, sprzedaż Agrosu Nova i sprzedaż Lidera SKG. O tej ostatniej niewiele się jednak mówiło. A wiele wskazuje na to, że będzie mieć ogromny wpływ na kształt i rozwój polskiego rynku ciastek.
Przejęcie firmy Lider SKG od Gerarda Kolanowskiego, jej założyciela i właściciela, przez francuską Groupe Poult było pierwszą akwizycją Poult poza Francją.
— Dzięki przejęciu Lidera SKG chce zdobyć pozycję numer jeden także w Polsce — mówi Jacek Migrała, nowy prezes firmy Lider SKG.
Znawcy branży traktują zapowiedzi Poult poważnie.
— Lider SKG ma bardzo dobry park maszynowy i szerokie portfolio produktów ciastkarskich, jednak w branży jest jeszcze kilka innych firm, które mają nowoczesne zaplecze produkcyjne i duży potencjał. Niewątpliwie o rynek ciastek pod markami sieci handlowych (private labels) rozegra się wojna — mówi Marek Moczulski, były prezes firmy cukierniczej Mieszko.
Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu.