Powalczymy o nowych klientów

Maciej Zbiejcik
25-10-2002, 00:00

Rodzimych brokerów nie martwi ucieczka zagranicznych firm z polskiego rynku. Liczą, że dzięki temu lokalne biura maklerskie zyskają nowych klientów.

Jan Kuźma

dyrektor BDM PKO BP

- Być może wycofywanie się zagranicznych biur sprawi, że krajowe domy maklerskie wreszcie przestaną uskarżać się na podbieranie im najlepszych klientów przez największych graczy. Na początku kształtowania się rynku kapitałowego zachodnie biura powstawały, by zapewnić profesjonalną obsługę inwestorom zagranicznym. Jednak czas pokazał, że rodzime domy maklerskie mogą zagwarantować obsługę na podobnym poziomie. Nasze biuro pracuje nad pozyskaniem nowych klientów. Z pewnością ograniczanie liczby biur maklerskich zwiększa nasze szanse na zdobycie nowych inwestorów.

Remigiusz Tarka

dyrektor działu

analiz DM BZ WBK

- Wyraźnie widać, że rynek nie potrzebuje tak wielu biur maklerskich. Ograniczona liczba inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych powoduje, że problemy z przetrwaniem mogą mieć przede wszystkim biura o najmniejszym udziale w rynku. Jeśli z obrotu wycofają się kolejne biura, to z pewnością pozostałe mogą liczyć na przejęcie ich klientów. Domy maklerskie działające w naszym kraju przechodzą proces konsolidacji.

Błażej Borzym

dyrektor CDM Pekao SA

- Aktywność inwestorów zagranicznych jest na tyle mała, że trudno jest utrzymać się na naszym rynku zachodnim biurom nastawionym na ten rodzaj klientów. Opuszczanie Polski przez zachodnich brokerów powinno sprawić, że obsługiwani przez nich inwestorzy będą musieli skorzystać z pozostałych na rynku domów maklerskich. Jednak mamy świadomość, że w obecnej sytuacji niełatwo jest pozyskać nowych klientów.

Andrzej Madej

prezes DM Penetrator

- Nie liczyłbym na przejmowanie instytucjonalnych klientów po likwidowanych biurach zagranicznych. By przetrwać, rodzime biura powinny dysponować silną bazą klientów indywidualnych, co zakładamy w naszej strategii działania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Powalczymy o nowych klientów