Poznańskie start-upy połączą siły

opublikowano: 16-08-2012, 00:00

Huge Thing tworzy w Poznaniu ekosystem dla innowacyjnych start-upów. Do współpracy zaprosił władze miasta.

Akcelerator przedsiębiorczości Huge Thing chce w jednym miejscu zebrać całe poznańskie środowisko start-upowe. W tym celu buduje serwis internetowy startups.poznan.pl.

— W ciągu pierwszych trzech miesięcy zamierzamy dotrzeć do 50 start-upów z regionu. Na stronie planujemy zgromadzić, oprócz młodych, innowacyjnych przedsiębiorstw technologicznych, również wszystkie instytucje współtworzące ekosystem, jak akceleratory, inkubatory przedsiębiorczości, fundusze inwestycyjne — wyjaśnia Arkadiusz Hajduk z Huge Thing.

Serwis jest inspirowany biznesową wizytówką miasta — platformą madein.poznan.pl, skupiającą największe marki wywodzące się z regionu, w tym Nivea, Apart, Piotr i Paweł, Solaris, Solar, Allegro, Lorenz. Tworzące ją Konsorcjum Marki Poznań to przede wszystkim forma współpracy marketingowej pomiędzy miastem a partnerami komercyjnymi.

— W Poznaniu realizowanych jest mnóstwo działań promujących przedsiębiorczość, organizowanych jest wiele imprez dla młodych przedsiębiorców, jak Startup Pirates, Startup Weekend, Startup Sprint, regularnie odbywają się też spotkania ludzi przedsiębiorczych w ramach p-team. pl. Nie ma jednak jednego, centralnego miejsca, zbierającego wszystkie te inicjatywy — mówi Arkadiusz Hajduk. Firmy, które przystąpią do realizowanego przez Huge Thing programu, mogą liczyć na dopisanie do listy poznańskich start-upów, wraz z pełną prezentacją ich działalności.

Do serwisu na bieżąco będą podpinane wiadomości o ich aktywności rynkowej i sukcesach. Przedsiębiorcy w obrębie startups.poznan.pl będą mieli też możliwość wymiany wiedzy, doświadczeń i know- how. Na stronie pojawi się również kalendarz ciekawych imprez dla start-upów i wydarzeń branżowych.

Ale informacje będą zamieszczane głównie w języku angielskim. Strona ma promować młodych przedsiębiorców na rynkach globalnych i wśród inwestorów zagranicznych, a także klientów czy organizatorów międzynarodowych konferencji. Serwis ma zwiększać wiarygodność start-upów i otwierać przed nimi nowe możliwości biznesowe. Z tego też powodu przedstawiciele Huge Thing zdecydowali się zaprosić do współpracy przy tworzeniu platformy władze miasta.

— Wsparcie magistratu daje nadzieję na to, że Poznań stanie się miastem, do którego będą ściągać młodzi, zdolni ludziez żyłką przedsiębiorczości — zaznacza Arkadiusz Hajduk. O to samo zabiega miasto.

— Start-upy technologiczne są siłą rozwoju gospodarczego Poznania, dlatego staramy się przyciągać do miasta nowatorskie inicjatywy biznesowe. Magnesem mogą być jedynie optymalne warunki do działania i promocja firm, zarówno w kraju, jak i za granicą. To zadanie zwłaszcza dla władz miasta. Czy warto? Tak, bo pierwsze drobne sukcesy poznańskich start-upów za granicą już się pojawiają — zapewnia Borys Fromberg, zastępca dyrektora Biura Promocji Urzędu Miasta Poznania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu