PR-owcy nie znają potrzeb dziennikarzy

Agnieszka Ostojska
opublikowano: 2001-06-13 00:00

PR-owcy nie znają potrzeb dziennikarzy

Już po raz drugi agencja ComPress zapytała dziennikarzy, co sądzą o działaniach public relations. W tegorocznym badaniu wzięło udział 116 dziennikarzy. Wyniki jednoznacznie wskazują, że działania agencji PR nie zawsze pokrywają się z oczekiwaniami dziennikarzy.

— Agencje PR powstają jak grzyby po deszczu. W chwili obecnej na polskim rynku działa ich ponad 100. Ich ilość nie ma nic wspólnego z jakością oferowanych usług. Według przeprowadzonych przez nas badań, dziennikarze wykorzystują w pracy znikomą ilość nadsyłanych przez PR-owców materiałów prasowych. Główną przyczyną jest ich przeładowanie treściami o charakterze marketingowo-reklamowym. Specjaliści od kontaktów z mediami zapominają często o tym, że notatki prasowe powinny być krótkie i rzeczowe. Badania wykazały, że 78 proc. dziennikarzy chce otrzymywać informacje od firmy, gdy dzieje się coś ciekawego — potwierdza Małgorzata Wejtko, prezes agencji ComPress.