Pracowita pszczoła w internetowym ulu

POMYSŁ NA BIZNES Znany start-upowiec zakłada platformę wspomagającą sprzedaż e-sklepów.

Podpisał pierwsze umowy i już myśli o ekspansji zagranicznej. Najlepiej z pomocą inwestora

SYSTEM ZASTĄPI CZŁOWIEKA:
Zobacz więcej

SYSTEM ZASTĄPI CZŁOWIEKA:

Kiedyś szefem marketingu była osoba kreatywna, teraz zdarza się, że jest to statystyk — mówi Piotr Grzybczak, założyciel SalesBee. Grzegorz Kawecki

Pomagał zakładać Tax Care, Energię dla Firm i BGŻOptima. Przyszedł czas na własny biznes. Piotr Grzybczak stworzył platformę SalesBee, która ma usprawnić funkcjonowanie sklepów internetowych.

— Chcemy być jednym ze światowych liderów w tej kategorii, którą specjaliści branżowi nazywają sales booster — mówi właściciel i menedżer projektu.

Użytkownik pod lupą systemu

SalesBee to pracowita pszczoła, która ma wspomagać osoby prowadzące sklepy internetowe w zarządzaniu nimi i zwiększać sprzedaż. Spółka zbudowała skomplikowany system informatyczny, który analizuje publicznie dostępne dane użytkownika i jego zachowania w sklepie — by sprzedać mu jak najwięcej towarów w jak najwyższej cenie.

— Tylko trzy na 100 osób wchodzących na stronę sklepu internetowego dokonuje zakupu. Dajemy rozwiązania, które mogą znacznie poprawić ten wskaźnik. Gdy widzimy, że klient chce zamknąć stronę, porzucając koszyk, nasze narzędzie może zaproponować mu rabat za natychmiastowy zakup — mówi Piotr Grzybczak.

Rosnąć szybciej niż branża

SalesBee celuje w segment małych i średnich sklepów internetowych — branży, która rośnie w tempie ponad 20 proc. rok do roku. Zdobycie wielu małych klientów płacących stały abonament miesięczny czyni platformę odporną na wahania koniunkturalne. Najmniejsi płacą 49 zł miesięcznie, ale abonament może dochodzić do 3 tys. zł.

— Wiele proponowanych przez nas usprawnień może przełożyć się nawet na 30-procentowy wzrost sprzedaży — mówi Piotr Grzybczak.

W ciągu pierwszego miesiąca SalesBee podpisał umowy z 40 sklepami. Teraz zakłada lawinowy wzrost sprzedaży. Na wiosnę pomyśli o ekspansji zagranicznej. — Naszym dużym atutem jest prostota, narzędzie jest intuicyjne i zautomatyzowane. Właściciel sklepu internetowego ma wszystkie rozwiązania i składowe procesu sprzedaży w jednym miejscu — mówi Piotr Grzybczak.

— Prowadzenie sklepu internetowego jest trudniejsze, niż się wydaje, wiele z nich pada w zderzeniu z szarą, trudną rzeczywistością realiów biznesowych. Większość sklepów nie analizuje danych sprzedażowych, bo po prostu nie widzi takiej potrzeby. Trafienie z ofertą wsparcia sprzedaży do podmiotów potrafiących prowadzić działalność gospodarczą może być strzałem w dziesiątkę — mówi Marcin Kuśmierz, prezes Home.pl.

Inwestor będzie potrzebny

SalesBee wykorzystuje analizę big data, a budowa skomplikowanej platformy kosztowała 2 mln zł. Piotr Grzybczak sprzedał działkę na Kabatach, by zdobyć pieniądze. W ciągu roku spółka powinna zacząć przynosić zyski. Założyciel oczekuje zwrotu z inwestycji w ciągu 3-4 lat. — Zaczniemy się rozglądać za inwestorem, gdy będziemy wychodzić ze sprzedażą za granicę. Bez lokalnych przedstawicieli będzie ciężko odnieść sukces na poszczególnych rynkach — mówi Piotr Grzybczak.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Pracowita pszczoła w internetowym ulu