Praktiker rozwinął swoją sieć

Tomasz Brzeziński
opublikowano: 1999-08-02 00:00

Praktiker rozwinął swoją sieć

Sieć supermarketów budowlanych Praktiker, należąca do niemieckiego koncernu Metro, otwiera kolejny obiekt — tym razem w Warszawie. Firma ma obecnie w Polsce 10 takich sklepów.

Nowo otwarty supermarket sieci Praktiker jest częścią centrum handlowego M1, które w podwarszawskich Markach buduje koncern Metro. Koszt całej inwestycji szacuje się na 160-200 mln zł. Według nie potwierdzonych informacji, budowa marketu budowlanego w Markach pochłonęła około 40 mln zł. Praktiker Polska zamierza do końca roku otworzyć jeszcze dwa takie sklepy. Według Karla-Heinza Wšrle, dyrektora generalnego firmy, w Polsce stale rośnie liczba osób, potencjalnych klientów Praktikera, które decydują się na wykonywanie drobnych remontów we własnym zakresie.

Praktiker sprzedaje w swoich sklepach około 45 tys. artykułów pogrupowanych na kilka działów tematycznych.

— Największe przychody przynoszą działy: elektronarzędzia, maszyny ogrodnicze oraz artykuły wyposażenia wnętrz. Jednak w sprzedaży panuje sezonowość i obecnie najlepiej sprzedają się artykuły ogrodowe — wyjaśnia dyrektor Wšrle, który jednak nie chce ujawnić wysokości polskich obrotów Praktikera.

W Polsce oprócz Praktikera obecne są już m.in. niemiecki OBI, francuskie Castorama i Leroy Merlin, szwedzka IKEA, holenderska Nomi Dom i Ogród oraz rodzime firmy: Krakchemia, TTW Dom i Ogród, Komfort. Według specjalistów z CAL Company Assistance, firmy monitorującej rynek, sieci te mają już łącznie około 200 sklepów. Zagraniczne koncerny handlowe deklarują w kolejnych latach inwestycje rzędu kilkuset milionów złotych.