Praktyka czyni specjalistę

opublikowano: 20-11-2018, 22:00

Transformacja biznesowa wymaga fachowej wiedzy — a tej warto szukać u osób pracujących m.in. w działach finansowych i BPO.

Zmiana modelu działania przedsiębiorstwa w czasach dynamicznych zmian technologicznych stanowi dla wielu osób nie lada wyzwanie. Większe szanse na poradzenie sobie z nim mają ci, którzy rozumieją najbardziej innowacyjne rozwiązania procesowe, organizacyjne, a przede wszystkim technologiczne. Mowa o coraz częściej poszukiwanych na rynku pracy specjalistach ds. transformacji.

Ich zadaniem jest identyfikacja, zaprojektowanie, a następnie wdrożenie w firmach nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązań biznesowych. Znalezienie tego typu eksperta może być dla pracodawcy dużym problemem. Coraz częstszą praktyką jest rekrutacja takich osób spośród osób z innych działów — finansowych, outsourcingu procesów biznesowych (BPO) czy konsultingu. Czasami, tak jak w przypadku Kamili Sicińskiej, starszego dyrektora w Capgemini, droga ta prowadziła prosto… z Interpolu, co okazuje się dość logicznym wyborem, bo w końcu zdolności śledcze w tej pracy są bardzo przydatne. Transformacja procesów biznesowych zaczyna się bowiem od wyśledzenia, co w danej firmie nie działa dobrze i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu procesów operacyjnych. Warto dodać, że zmienne środowisko, w którym działają konsultanci ds. transformacji, wymaga przede wszystkim tzw. treningu „on the job”, czyli po prostu nauki zawodu poprzez praktykę.

— Naszej pracy nie da się nauczyć w sposób metodyczny. Trzeba po prostu przejść przez jeden długi proces transformacji i doświadczyć pracy z różnymi ludźmi — po to, aby dowiedzieć się np. kiedy należy działać wprost, a kiedy bardziej dyplomatycznie — komentuje Małgorzata Jagiencarz, menedżerds. transformacji biznesowej w Capgemini.

W pracy w zespole ds. transformacji bardzo istotne są otwartość na dialog i wymiana doświadczeń. Odnajdą się w nim osoby zaangażowane, które mają szczególną moc budowania relacji opartych na zaufaniu — bo to one są kluczem do zapewnienia płynnych i skutecznych zmian. Poza tym koniecznością w takiej pracy jest rozwijanie wielu kompetencji, bo technologia cyfrowa nie jest sama w sobie specjalistyczną wiedzą. Sztuczna inteligencja, robotyka i automatyzacja to obszary, które przekształcają łańcuchy wartości i procesy biznesowe w firmach. Wymagają one od konsultantów wieloaspektowej analizy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Praktyka czyni specjalistę