Prezes LPP o pierwszym miesiącu sklepu w Londynie

aktualizacja: 20-10-2017, 14:20

Prezes LPP Marek Piechocki podczas spotkania z dziennikarzami w Pruszczu Gdańskim podsumował pierwszy miesiąc działania pierwszego salonu marki Reserved w Londynie. Koszt otwarcia salonu szacowany jest na 4,7 mln GBP.

Prezes zapytany o to czy planuje otwarcie kolejnych salonów w Wielkiej Brytanii przyznaje, że trudno to ocenić na obecnym etapie i potrzeba jeszcze kilku miesięcy na podjęcie takich decyzji, ale jak mówi cel sprzedażowy jest o 15 proc. lepszy niż zakładali.

- Jest lista rzeczy, które trzeba poprawić. Dotyczy to m. in. zbyt dużego obciążenia kas - mówi prezes LPP. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, testowane są obecnie kasy mobilne na terenie sklepu w Londynie, dzięki którym możliwe byłoby usprawnienie obsługi klienta.

Średnio sklep w Londynie odwiedza dziennie od 3,5 tys. osób w tygodniu do nawet 6,5 tys. osób w weekendy. Salon wyposażony jest w inteligentne rozwiązania takie jak system nawigacji przymierzalni, sygnalizacja zajętości przymierzalni, monitory zainstalowane w przymierzalniach pomagające w dokonaniu wyboru czy sugerujące dobranie dodatków do wybranych ubrań, magazynek na terenie przymierzalni służący do odbioru zamówionych ubrań od razu z możliwością ich przymierzenia, otwarta witryna, sterowanie oświetleniem, ruchome manekiny, dzięki którym także można zobaczyć jak pod różnym oświetleniem zachowuje się tkanina. Są to także czujniki wykrywające ruch klientów po sklepie.

W połowie grudnia 2017 roku firma planuje otwarcie salonu Reserved w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Ma on mieć powierzchnię 2500 m2 i zajmować 2 poziomy. Salon w Londynie ma ponad 3000 m2 i znajduje się na jednym poziomie. Salon w Warszawie będzie otwarty już w nowym koncepcie "Open to public" i zostaną w nim zastosowane rozwiązania, które miały swoją premierę w tym roku w salonie w Londynie. Między innymi będą to inteligentne przymierzalnie, miejsce do odpoczynku i naładowania telefonu, ledowe oświetlenie, prawdopodobnie także ruchome manekiny.

- Jesteśmy przekonani, że warszawskiego klienta nie przestraszymy. Cały czas testujemy te rozwiązanie - mówi Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP.

Do końca 2017 roku firma planuje otwarcie łącznie 60 nowych salonów z odzieżą marek LPP zarówno w Polsce jak i za granicą o łącznej powierzchni 61 tys. metrów kwadratowych. Z czego 17 salonów pod marką Reserved już w nowym koncepcie "Open to public" o łącznej powierzchni 32 tys. metrów kwadratowych.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Drozd

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Prezes LPP o pierwszym miesiącu sklepu w Londynie