PRIMA: 1,2 MLD ZŁ NA NOWE HOTELE

Magdalena Kozmana
opublikowano: 16-06-1999, 00:00

PRIMA: 1,2 MLD ZŁ NA NOWE HOTELE

Do Polski wchodzi Best Western — druga sieć hotelarska na świecie

AMERYKAŃSKIE ROZWIĄZANIE: Osoba włączająca swój hotel do sieci Best Western może jednocześnie uczestniczyć w zyskach sieci, poprzez prawo do stania się udziałowcem holdingu zrzeszającego wszystkich franchisingobiorców — mówi Edward Mier-Jędrzejowicz, wiceprezes zarządu Primy. fot. ARC

Prima, firma mająca licencję na prowadzenie hoteli Best Western w Polsce, zamierza stworzyć w ciągu trzech lat sieć 30 trzygwiazdkowych hoteli. Firma przeznaczy na ten cel 300 mln USD (1,2 mld zł). Coraz więcej zagranicznych sieci hotelarskich wchodzi na polski rynek, zagrażając pozycji Orbisu.

Best Western jest drugą, pod względem liczby hoteli, franchisingową siecią na świecie. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie firma znana jest przede wszystkim z niewielkich moteli.

Ogromne inwestycje

— W Niemczech i Wielkiej Brytanii Best Western ma hotele trzy-, a nawet pięciogwiazdkowe. Głównymi ich klientami są podróżujący biznesmeni, ośrodki są bowiem dobrze wyposażone w systemy informatyczne, sale konferencyjne, restauracje — twierdzi Edward Mier-Jędrzejowicz, współwłaściciel i wiceprezes zarządu Primy, były dyrektor Centertela.

Prima chce stworzyć podobną sieć centrów biznesu w Polsce. Jej trzyletnie plany zakładają przeznaczenie 300 mln USD (1,2 mld zł) na wybudowanie 30 hoteli trzygwiazdkowych. Będą one powstawały w stolicach nowych województw, a także w szybko rozwijających się ośrodkach przemysłowych, takich jak Gliwice.

— Obecnie mamy jeden hotel w centrum Wrocławia. Zmodernizowaliśmy tam stary obiekt. Kolejne nasze lokalizacje to Łódź, Poznań i Warszawa — mówi Edward Mier-Jędrzejowicz.

W Polsce hotele Best Western będą posiadały od 100 do 250 pokoi. Większe obiekty powstaną w centrach dużych miast, mniejsze — w pozostałych ośrodkach wojewódzkich, przy autostradach i przejściach granicznych. Cena za łóżko (jedna noc) wyniesie około 150 DEM (315 zł).

Prima finansuje inwestycje przy współpracy Banku Handlowego oraz frankfurckiego MitteleuropŠische Handelsbank Aktiengesellschaft (MHB).

— W drugim półroczu planujemy podniesienie kapitału spółki i pozyskanie inwestora finansowego. Obecnie nasz kapitał zakładowy wynosi 10,5 mln zł, a udziałowcami są cztery osoby fizyczne — zaznacza Edward Mier-Jędrzejowicz.

Konkurencja rośnie

Prima jest jednym z wielu inwestorów, którzy w najbliższych latach zamierzają rozwijać u nas sieci hotelarskie. Intensywnie modernizuje swoje obecne placówki Orbis, planujący także utworzenie sieci moteli przy głównych autostradach kraju. Francuska sieć Accor stawia na dwu-trzygwiazdkowe Ibisy i Etapy. Global Hotels Development w ciągu 20 lat chce mieć w Polsce 20 hoteli Holiday Inn, zaś amerykańska Sunday Hotels International Group, we współpracy z AmTech postawi 16 średniej klasy obiektów, głównie przy zachodniej granicy.

Wszystkie sieci liczą na pokrycie swoimi hotelami całego kraju. Na razie może tym się poszczycić tylko Orbis, jednak jego pozycja za kilka lat wyraźnie osłabnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PRIMA: 1,2 MLD ZŁ NA NOWE HOTELE