Prima Charter skróciła wakacje w Exim Tours

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 14-01-2008, 00:00

Exim Tours rezygnuje z usług linii Prima Charter. Pecha ma kilkuset turystów, którzy trafili na zmiany w rozkładzie lotów.

Exim Tours rezygnuje z usług linii Prima Charter. Pecha ma kilkuset turystów, którzy trafili na zmiany w rozkładzie lotów.

Klienci biura Exim Tours, którzy na początku stycznia polecieli na Dominikanę, Wyspy Zielonego Przylądka, Kubę i do Wenezueli, dowiedzieli się, że będą mieć o dzień-dwa krótsze wakacje. O sprawie portal pb.pl informował jako pierwszy w piątek rano.

— O niczym nie wiem, przebywam za granicą, proszę zadzwonić w poniedziałek — mówił w piątek Mohamed Ellili, szef Exim Tours.

Na szczęście lepiej poinformowana była konsultantka Exim Tours.

— Tak, zmieniły się daty wylotów, ponieważ zmienił się przewoźnik. Dowiedzieliśmy się o tym dwa dni temu. Firma Prima Charter (PCh) nie wywiązała się z kontraktu, a nowy przewoźnik, którego udało się załatwić, lata w innych terminach. Oczywiście zwrócimy na konto pieniądze za skrócone wakacje: podzielimy wartość wyjazdu na liczbę dni i oddamy różnicę — zapewnia konsultantka.

Plan awaryjny

W połowie ubiegłego tygodnia Mohamed Ellili zapewniał na naszych łamach, że ma plan awaryjny na wypadek, gdyby Prima Charter przestała latać. Okazuje się, że plan miał, ale zmiana przewoźnika nie poszła gładko. Firmę PCh zastąpi od 15 i 18 stycznia do końca sezonu zimowego Air Italy Polska (skrót AEI widnieje przy rozkładzie lotów zamieszczonym na stronie Exim Tours).

— Nie wiem, czy Air Italy Polska jest w stanie wykonywać te wszystkie loty — zastanawia się osoba z branży turystycznej.

Z Primą Charter latali też klienci Triady i Rainbow Tours.

— Nie dostaliśmy z firmy Prima Charter żadnego pisma o zmianach — mówił w piątek Piotr Zawistowski, prezes Triady.

Klient nasz pan

Co mogą zrobić klienci Exim Tours?

— Jeśli biuro zwraca pieniądze, klienci mogą mimo to zażądać odszkodowania na zasadach ogólnych, czyli na przykład udowodnić, że stracili długo oczekiwany urlop, albo zapłacili za wycieczkę fakultatywną, z której nie mieli możliwości skorzystać. Konieczne jest jednak w tym wypadku postępowanie sądowe — mówi Kamila Kurowska z UOKiK.

Postępowanie sądowe trwa.

Biuro Exim Tours może zostać wykluczone z Polskiej Izby Turystyki (PIT).

— Trzeba zrobić wszystko, by udało się porozumieć z klientami. Exim złamał ustawę o świadczeniu usług turystycznych, której paragraf 17 mówi, że cenę wycieczki można zmienić najpóźniej 20 dni przed jej rozpoczęciem. Niezadowoleni klienci mogą składać do PIT skargi. Podejmiemy mediacje. Najdrastyczniejszą karą, którą możemy zastosować, jest wykluczenie Exim spośród członków PIT, ale to nie poprawi samopoczucia klientów — mówi Józef Ratajski, sekretarz generalny PIT.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu