Prime Label kupuje drukarnię w Rumunii

Magdalena Głowacka
opublikowano: 2024-11-04 20:00

Producent etykiet opakowaniowych z portfela Innovy przejmuje rumuńską drukarnię Grafoprint. To szósty zakup zrealizowany przez spółkę w ciągu ostatnich sześciu lat.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jakie plany ma drukarska Grupa Prime Label?
  • Kto jest inwestorem Grupy Prime Label?
  • Jakie spółki dołączyły do Grupy Prime Label w ciągu ostatnich pięciu lat?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Grupa Prime Label jest producentem etykiet samoprzylepnych, folii i etykiet termokurczliwych dla branż spożywczej, kosmetycznej, logistycznej, farmaceutycznej i gospodarstw domowych. Firma powstała w 2019 r. z połączenia dwóch polskich firm Embe Press i Chemes rozwija się dzięki akwizycjom pod skrzydłami funduszu Innova. Do grupy należą już estońska drukarnia LabelPrint i słoweńska Labelprofi.

W lipcu 2023 r. Prime Label kupił polską drukarnię Pegwan, a teraz finalizuje zakup rumuńskiej Grafoprint, realizując strategię stworzenia czołowego producenta etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowy rynek

— W 2024 r. grupa przekroczy 100 mln EUR sprzedaży, dołączając tym samym do grona największych producentów etykiet w Europie. Od 2019 r., czyli od przejęcia pierwszej spółki, lubelskiej drukarni Embe Press, grupa urosła ponad siedmiokrotnie — mówi Arkadiusz Sapiecha, prezes Prime Label.

Jego zdaniem Rumunia jest rynkiem wielkich możliwości, choć jeszcze niedocenionym, a do inwestycji na nim zachęciły jego dynamiczny wzrost w porównaniu z innymi krajami europejskimi.

Akwizycje w branży drukarskiej

Sposób na wzrost

Rumuński Grafoprint jest jedną z pierwszych prywatnych firm poligraficznych w tym kraju. Firma specjalizuje się w druku fleksograficznym i cyfrowym. Produkuje etykiety samoprzylepne dla branż kosmetycznej, chemii gospodarczej, żywności i napojów.

Michał Wojdyła, partner w Innova Capital odpowiedzialny za transakcję przejęcia Grafoprintu, podkreśla, że wejście na nowe rynki w regionie to dla funduszu naturalny krok ku dalszemu rozwojowi grupy spółek drukarskich.

— Kontynuujemy przejęcia, realizując naszą długoterminową wizję rozwoju Prime Label — mówi Michał Wojdyła.