Producentom zrzedły miny

opublikowano: 18-06-2019, 22:00

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku coraz gorzej oceniają sytuację w branży.

Wyniki najnowszego badania KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wskazują, że aż 24 proc. producentów pojazdów, przyczep, naczep, części i akcesoriów ocenia ją raczej źle. W poprzedniej edycji badania (grudzień 2018 r.) nikt nie wybrał tej odpowiedzi. Spadł też odsetek firm oceniających kondycję sektora raczej dobrze lub bardzo dobrze. Mniej pesymistyczni są dystrybutorzy, choć w tej grupie też ubyło największych optymistów. Mimo to dobrze jest ponad 60 proc. firm dystrybucyjnych. Zdaniem Jakuba Farysia, prezesa PZPM, to zasługa oznak stabilizacji sprzedaży samochodów na rynku europejskim, która wprawdzie nadal spada, ale wolniej.

— Złe nastroje mogą natomiast być wywołane nadchodzącymi bardzo poważnymi zmianami w branży motoryzacyjnej, m.in. wprowadzeniem restrykcyjnych norm emisji spalin — mówi Jakub Faryś.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy