ProSiebenSat.1 odczuł skutki wojny z Irakiem

opublikowano: 2003-05-13 13:38

ProSiebenSat.1 Media, największy niemiecki komercyjny nadawca telewizyjny zakończył pierwszy kwartał stratą. Spółka tłumaczy, że wojna w Iraku zniwelowała szansę na poprawę koniunktury na rynku reklamowym. Mimo to zapowiada zakończenie roku zyskiem.

ProSiebenSat.1 zakończył pierwszy kwartał stratą w wysokości 33 mln EUR. Rok temu spółka osiągnęła w analogicznym okresie 6 mln EUR zysku. Analitycy spodziewali się straty na poziomie 14 mln EUR. Sprzedaż spadła o 16 proc. do 411 mln EUR.

Urs Rohner, prezes ProSiebenSat.1 powiedział, że wojna w Iraku spowodowała znaczne pogorszenie na rynku reklamy telewizyjnej. Już w kwietniu pojawily się jednak wyraźne sygnały poprawy koniunktury.

Rohner prognozuje, że rynek reklamy zmniejszy się w tym roku o 5-10 proc. Nie przeszkodzi to jednak ProSiebenSat.1 zakończyć rok dodarnim wynikiem EBITDA.

W marcu amerykański inwestor Haim Saban przejął kontrolny pakiet ProSiebenSat.1 za ok. 2 mld EUR.

MD, Reuters