Protektor zamienił stratę w zysk

opublikowano: 01-12-2020, 08:04

W III kwartale 2020 zysk netto Protektora wyniósł 394 tys. zł, wobec 470 tys. zł straty przed rokiem.

Przychody spółki spadły o 1,5 proc. do 24,9 mln zł, a zysk operacyjny wyniósł 1,45 mln zł, wobec 391 tys. zł przed rokiem. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 2,8 mln zł i był wyższy o 1,3 mln zł w porównaniu z III kwartałem 2019 r. (+83 proc.).

Po trzech kwartałach przychody wynoszą 65,2 mln zł (-13,6 proc.), zysk operacyjny 1,87 mln zł (było 3,2 mln zł zysku), a strata netto 552 tys. zł (było 325 tys. zł zysku).

Tomasz Malicki, prezes Protektora, w komentarzu do raportu napisał, że poprawa wyniku operacyjnego w III kwartale 2020 r. to przede wszystkim efekt ograniczenia kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu o 8,5 proc. r/r oraz poprawa marży pierwszej na sprzedaży w Spółce ABEBA.

“Negatywny wpływ na prezentowane wyniki miały koszty związane z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi w zakładzie w Lublinie, które spowodowane były ponadstandardowym przestojem w miesiącu lipcu. W całym III kwartale 2020 r. produkcja wróciła do poziomu sprzed pandemii – wyprodukowano łącznie o 43,8 tys. par obuwia więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (+30 proc. r/r). Dodatkowo w III kwartale 2020 r. spółka Protektor wyprodukowała 3 475 tys. sztuk masek. W okresie trzech kwartałów 2020 r. Grupa sprzedała 438 tys. par obuwia, co daje wynik gorszy o 100 tys. par w porównaniu do roku ubiegłego, ze względu na spadki sprzedaży w II kwartale spowodowane kryzysem gospodarczym w Europie. W związku z rozszerzeniem oferty Grupy o nowe produkty, w analizowanym okresie sprzedano również 4 942 tys. sztuk masek. Od początku IV kwartału realizujemy dystrybucję masek na rynkach Europy Zachodniej za pośrednictwem naszej spółki zależnej ABEBA. Naszym celem jest uzyskanie takiej samej struktury sprzedaży w przypadku masek, jaką realizujemy dla segmentu obuwia, gdzie rynek Europy Zachodniej odpowiada za około 70 proc. generowanych przychodów.” - napisał Tomasz Malicki.

Zadaj pytanie prezesowi Protektora w czacie inwestorskim>>

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane