Przedsiębiorcy piszą dla CBA

PN
opublikowano: 29-06-2012, 00:00

Biuro ściga i… edukuje. Pięć firm podzieliło się wiedzą o sposobach walki z korupcją na łamach pisma wydawanego przez służbę.

Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) słynie z głośnych zatrzymań nieuczciwych przedsiębiorców, załatwiających za łapówki zlecenia dla swoich firm. Aresztowania menedżerów działających w branży IT czy biznesmenów zamieszanych w korupcję przy największych polskich prywatyzacjach są tego najlepszym przykładem. CBA nie ogranicza się jednak do ścigania przestępców, zajmuje się także edukacją. Przedstawiciele biura za pośrednictwem organizacji zrzeszających przedsiębiorców zwrócili się do firm z prośbą o przygotowanie artykułów poświęconych dobrym praktykom antykorupcyjnym w biznesie.

— CBA zobowiązało się opublikować wszystkie nadesłane materiały, mieszczące się w proponowanej tematyce — mówi Jacek Dobrzyński, rzecznik biura.

Propozycja nie wzbudziła jednak entuzjazmu — na przesłanie materiałów zdecydowało się tylko pięć firm — trzy doradcze (Deloitte, Ernst & Young, PwC), Siemens i Centrum Finansowo-Księgowe Ekkom. Ich artykuły znalazły się w wydanym niedawno przez biuro drugim numerze „Przeglądu Antykorupcyjnego”.

— Przedsiębiorcy nie mają zaufania do CBA ze względu na jego reputację — mówi Ireneusz Jabłoński z Centrum Adama Smitha.

Jego zdaniem, ewentualna publikacja artykułu w piśmie CBA nie ma żadnego wpływu na wizerunek danego przedsiębiorstwa. Innego zdania jest Kinga Jabłonowska- Hieronimczuk z Siemensa, którego pracownik opisał w artykule dla CBA system przeciwdziałania korupcji w firmie.

— Nasz unikalny program compliance i jego założenia służą budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i są trwałym elementem strategii Siemensa na całym świecie — przekonuje Kinga Jabłonowska- Hieronimczuk. Artykuł pt. „Korupcja w biznesie. Wymysł idealistów czy realne zagrożenie?” przygotował z kolei Ernst & Young.

— Zamieszczanie artykułów w periodykach specjalistycznych pozwala nam prezentować wiedzę naszych ekspertów, promować etyczne zachowania w biznesie, jak również przedstawiać ryzyka związane z ich naruszaniem — wyjaśnia Anna Pawliszewska z Ernst & Young Polska. Deloitte opisał, jak zbudować korporację odporną na nadużycia.

— Takie artykuły mają dużą wartość edukacyjną. Jego przygotowanie było efektem współpracy z CBA przy realizowanym przez nas wcześniej projekcie — mówi Ewa Rzeczkowska z Deloitte Polska. Deloitte wdrżał w biurze jeden z systemów informatycznych, przeprowadził też szkolenie dla jego użytkowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu