Przedsiębiorcy wolą brać w leasing używane auta

opublikowano: 25-09-2014, 00:00

Samochody osobowe są zdecydowanie częściej leasingowane przez firmy niż inne pojazdy.

Niemal dwie trzecie (65,5 proc.) przedsiębiorców jest zainteresowanych leasingiem aut osobowych. Na drugim miejscu wymieniają samochody dostawcze (18,2 proc. odpowiedzi), a zapotrzebowanie na ciężarowe jest zgłaszane przez co dziesiątą firmę (10,29 proc.) — wynika z analizy Oferteo.pl.

Zobacz więcej

fot. WM, Puls Biznesu

Większość firm (62,1 proc.) jest zainteresowana przede wszystkim pojazdami używanymi, zarówno osobowymi, jak i ciężarowymi i dostawczymi. Jest ich dwukrotnie więcej niż przedsiębiorców poszukujących nowych samochodów. Ci ostatni najczęściej chcą inwestować w auta osobowe o wartości 30-100 tys. zł, dostawcze w cenie 60-100 tys. zł, a wartość kupowanych ciężarówek przekracza 100 tys. zł. Wśród używanych samochodów dostawczych popularne są w równym stopniu te, których cena nie przekracza 30 tys. zł (46,67 proc. zgłoszeń), jak i droższe, do 100 tys. zł (44,76 proc.). Gdy chodzi o koszty leasingu, najbardziej pożądany jest niewielki wkład własny, czyli do 5 proc. wartości samochodu. Tyle może wydać ponad 65 proc. firm poszukujących samochodów dostawczych. Na wyższą wpłatę początkową (5-20 proc.) godzi się 37,16 proc. przedsiębiorców. Niektórzy są gotowi wpłacić jeszcze więcej, jeśli dzięki temu raty leasingowe będą dużo niższe. Takie rozwiązanie jest rozważane przez 32 proc. firm, które zaopatrują się w nowe samochody ciężarowe. Za najkorzystniejsze finansowo przedsiębiorcy uważają umowy leasingu zawarte na 4-6 lat. Tak uważa niemal połowa zdecydowanych na tę formę pozyskania floty. Taki okres jest dla nich optymalny z uwagi na obciążenie budżetu ratami i potrzebę zachowania płynności finansowej firmy. Na dłuższe, ponadsiedmioletnie rozłożenie wydatków decyduje się 9 proc. badanych przez serwis. Wybór firmy leasingowej i czas, na jaki jej klient zechce się z nią związać, zależy głównie od kosztów zawartej umowy.

— Warunki finansowe mają kluczowe znaczenie — mówi Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl. Na jakość obsługi klienci zwracają uwagę w drugiej kolejności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu