Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

DI
opublikowano: 2010-11-12 16:21

Gdy spojrzysz w archiwum książek w tym dziale, 28 maja (2010-08-25, zgodnie z numeracją portalu) znajdziesz opis książki o przedsiębiorczości pt. „Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne” Teresy Piecuch (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010).

Tamta książka była najbardziej skierowana do tych przedsiębiorców, którzy aktualnie pracują w firmie „u kogoś” i dopiero myślą o przejściu „na swoje”. Były w niej opisane rodzaje przedsiębiorczości, cechy charakteru którymi powinien dysponować przedsiębiorca, opis konkretnych działań przedsiębiorczych, podstawowe narzędzia i instytucje wspierające przedsiębiorczość w Polsce.

Ta książka, „Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą” Jana Targalskiego i Anny Francik (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2009), jest najbardziej skierowana do przedsiębiorców, którzy już prowadzą działalność gospodarczą. Stąd w tytule pojawił się zwrot „zarządzanie firmą”. Autorzy uporządkowali treść zgodnie z przebiegiem procesu rozwoju firmy: najpierw króciutko o tworzeniu, a następnie już dłużej o przetrwaniu pierwszych miesięcy, o usadowieniu się na rynku, wzroście i dojrzałości rynkowej. Nie piszą zatem o przedsiębiorczości jako takiej, a o możliwościach przedsiębiorczych jakie istnieją w firmie na poszczególnych etapach jej rozwoju.

Z książki tej dowiesz się m.in. jak rozpoznawać szanse i oceniać ryzyko rynkowe, jak rozpocząć działania innowacyjne w niewielkiej firmie, dlaczego finanse są tak kluczowe na początku działalności firmy i na co zwracać uwagę by odpowiednio nimi zarządzać, jak osadzić się na rynku i zapewnić regularne profity ze sprzedawanych towarów i usług, jak szukać miejsc w firmie grożących problemami finansowymi i organizacyjnymi, jak ominąć niebezpieczeństwo stagnacji i zapewnić firmie wzrost, czym zajmować się na etapie dojrzałości firmy

Największą zaletą książki są analizy przypadków, zamieszczone na końcu każdego z 9 rozdziałów książki. Mają one minimum 10 stron i przedstawiają omawianą w rozdziale tematykę na przykładzie pewnej firmy: co się powiodło, co nie, jakie mogły być tego przyczyny. Dzięki temu czytelnik-aktywny przedsiębiorca może natychmiast odnieść przeczytane informacje do własnej sytuacji: Czy myślę tak jak przedsiębiorca z przykładu? Czy robię podobne rzeczy? Czy uzyskuję podobne efekty? Jeśli tak – czy to dobrze? Jeśli nie – czy to źle?

Korzyścią z przeczytania tej książki nie jest zatem zdobycie nowej wiedzy, lecz szybka analiza sytuacji ekonomicznej i rynkowej swojej firmy. Gdy skończysz ją czytać, będziesz dysponować konkretnymi wyliczeniami i pomysłami które pozwolą ci wzmocnić pozycję twojej firmy na rynku. I będziesz mieć poczucie, że lepiej rozumiesz zasady funkcjonowania twojej firmy niż wcześniej. To bardzo miłe uczucie. I bardzo cenna wiedza.

Książkę można nabyć w zwykłych księgarniach oraz w księgarni internetowej www.ksiegarnia.beck.pl.

„Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą” Jana Targalskiego i Anny Francik
„Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą” Jana Targalskiego i Anny Francik
None
None