Przegląd polskiego handlu online

Fintechowa spółka Twisto wspólnie ze studiem badawczo-projektowym Edisonda sprawdziły, jak na polskim rynku działają e-sprzedawcy.

Fintechowa spółka Twisto wspólnie ze studiem badawczo-projektowym Edisonda sprawdziły, jak na polskim rynku działają e-sprzedawcy. Razem przeanalizowali ich strony internetowe i nastawienie klientów wobec poszczególnych sklepów w sieci. Krzysztof Blinowski, odpowiadający za rozwój Twisto w Polsce, podsumowując wyniki raportu „Koszyk roku 2018”, zaznacza, że wpływ na satysfakcję klientów mają w szczególności możliwość wyboru metod płatności i kanałów dostawy. Natomiast ich ograniczona ilość wzbudza irytację kupujących. Badania wykazały ponadto, że użytkownicy są chętni, by rejestrować się i zakładać konta w e-sklepach, ale tylko wówczas, gdy planują regularne dokonywanie zakupów u danego sprzedawcy. Funkcja ta w innym kontekście przestaje się sprawdzać. Klienci chcą też mieć kontrolę nad danymi powierzanymi e-sklepom i rozumieć cel, w jakim są one zbierane.

W ramach „Koszyka roku 2018” stworzono również ranking najlepszych sklepów w poszczególnych branżach. W czołówce listy w swoich kategoriach znalazły się: taniaksiazka.pl (książki i zabawki), wittchen.com (odzież i akcesoria), saturn.pl (elektronika), iperfumy.pl (zdrowie i uroda), leroymerlin.pl (dom), 4f.com.pl (sport), emag.pl (sklepy multibranżowe) oraz yes.pl (biżuteria).

95 proc. Taki odsetek e-sklepów jest dostosowanych do urządzeń mobilnych — wynika z badania „Koszyk roku 2018”.

17 proc. Tylu badanych polskich sprzedawców internetowych używa geolokalizacji.

5,77 Średnio tyle metod płatności wykorzystuje u siebie jeden e-sprzedawca.

29 proc. Taki odsetek sklepów nie wymaga od klientów zakładania konta i rejestracji podczas zakupów...

51 proc. …a tylu przedstawicieli e-sklepów nie odpowiada na wiadomości mailowe klientów w ciągu godziny od ich otrzymania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Przegląd polskiego handlu online