Przerwa na kawę

opublikowano: 30-12-2018, 22:00

Cappuccino, latte, a może espresso? Kawa to najważniejszy produkt mazowieckiego lidera. No i oczywiście ekspresy

LIDER MAZOWIECKI — MANUEL CAFFE KRZYSZTOF STEIN (6. MIEJSCE W KRAJU)

Historia firmy zaczęła się w styczniu 2007 r. Od początku była związana z włoską palarnią kawy Manuel Caffe. Włosi szukali odpowiedniej firmy na polskim rynku, która mogłaby zająć się dystrybucją ich kaw, a my byliśmy jedną z kilku, z którymi rozpoczęli współpracę. Krzysztof Stein wraz ze swoim bratem, który miał już doświadczenie w branży ekspresów do kawy postanowił założyć działalność opartą na sprzedaży kawy kategorii premium. Jako drugą gałąź biznesu nawiązano również współpracę z firmą Saeco, która zajmowała się produkcją znanych na całym świecie ekspresów automatycznych do kawy ziarnistej.

— Po kilku latach pracy udało się nam uzyskać zgodę na przyznanie dystrybucji na wyłączność kaw Manuel Caffe w Polsce — mówi Wojciech Szelągowski, kierownik sprzedaży w warszawskiej firmie.

Czynnikiem przyśpieszającym rozwój był internet i jego szeroko pojęta dostępność. Firmie udało się zarejestrować kilka domen powiązanych z kawą, dzierżawą ekspresów oraz samymi ekspresami do kawy, co pozwoliło na jej wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

— Do dziś odpowiednia strategia zapewnienia widoczności firmy w sieci jest jednym z naszych najważniejszych atutów — uważa Wojciech Szelągowski.

Firma zatrudnia 12 osób, które są z nią od wielu lat. Dzięki temu stali klienci wiedzą, że dzwoniąc pod konkretny numer trafią na „swojego” opiekuna lub kogoś kto będzie znał ich potrzeby.

— Zarówno rynek kawy, jak i ekspresów jest dziś pełen firm, które egzystują na granicy opłacalności. Swoim podejściem do sprzedaży niszczą one rynek i opinię o niektórych bardzo dobrych produktach — mówi Wojciech Szelągowski.

Problemem bywa też znalezienie odpowiednich pracowników. W warszawskiej firmie liczą, że uda się utrzymać obecne tempo wzrostu zarówno w kategorii ekspresów, jak i kawy ziarnistej. Myślą też o pojawieniu się na rynkach bałtyckich, ale jest to uzależnione od wielu różnorodnych czynników i decyzji partnerów biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu