Przesyłki pocztowe do odbioru w kiosku

YZ
opublikowano: 26-10-2016, 22:00

Dzięki umowie Poczty Polskiej i Ruchu paczki będzie można odbierać w prawie 7 tys. punktów.

Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich „door to door”, oferuje usługę „Odbiór w punkcie” w 4100 placówkach pocztowych. W 2015 r. do tej sieci doszło 1000 stacji paliw Orlen. Od listopada paczki i przesyłki pocztowe będzie można odbierać również w prawie 1700 kiosków i saloników Ruchu. Co ważne — ponad 95 proc. punktów Ruchu jest czynnych w soboty, a niemal 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach będzie można odebrać w ciągu siedmiu dni, o czym klient będzie poinformowany SMS-em.

Usługi Poczty Polskiej objęte umową z Ruchem to: Paczka24, Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24. Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej, zapowiada, że w 2017 r. jego firma chce mieć 10 tys. takich punktów. Uważa też, że po umowie z Ruchem wzrośnie liczba paczek obsługiwanych przez Pocztę dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw do ich klientów.

Przewagą rynkową sieci placówek Poczty Polskiej, Orlenu i Ruchu są lokalizacje w miastach i na wsiach, gdzie nie oferują usług inni operatorzy. Według Grzegorza Kurdziela, podobne rozwiązania rozwijają wszyscy operatorzy zorientowani na e-commerce — tworzą placówki własne, partnerskie i urządzenia samoobsługowe. Natomiast Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, uważa, że umowa z Pocztą Polską wpisuje się w strategię rozwoju Ruchu, który świadcząc usługi pocztowo-kurierskie, wykorzystuje potencjał swojej rozbudowanej sieci punktów na terenie całego kraju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: YZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Przesyłki pocztowe do odbioru w kiosku