Przybywa chętnych na zakupy w sieci
Liczba osób, które zrobiły zakupy za pośrednictwem Inernetu wzrosła na świecie w ciągu ostatniego roku o 50 proc. — wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Interactive.
Na zakupy w sieci najczęściej decydują się osoby w wielu 30-40 lat. Mniej niż 7 proc. internetowych klientów ma poniżej 20 roku życia. Zbadano również powody, dla których internauci nie decydują się na zakupy w sieci. Około 40 proc. użytkowników nie zrobiło tego z obawy przed ujawnieniem danych ze swojej karty kredytowej lub z powodu innych kwestii związanych z bezpieczeństwem transakcji w sieci. Większość, bo 60 proc. badanych, podawała inne powody, np. zbyt długi termin dostawy.
Najczęściej kupowanym przez Internet towarem są książki (26 proc. kupujących) i płyty oraz kasety (17 proc). Mniej klientów nabywa w ten sposób artykuły spożywcze (8 proc.) i wyjazdy urlopowe (9 proc.).
Stany Zjednoczone są krajem przodującym w zakupach internetowych. W Polsce, tylko 5 proc. badanych dokonało takiej transakcji w ciągu ubiegłego miesiąca.