Przybywa zainteresowanych kupnem mieszkania

opublikowano: 21-08-2009, 12:57

Koniec kryzysu w nieruchmościach? Blisko 30 procent internautów, którzy wypełnili ankietę Money.pl, zamierza w najbliższym półroczu kupić nieruchomość lub wybudować dom. Przynajmniej jeden na dziesięciu chce wydać ponad pół miliona złotych.

20 procent ankietowanych zadeklarowało kupno mieszkania lub domu do końca 2009 roku. Aż blisko 9 procent chce rozpocząć budowę domu.
Blisko 60 proc. ankietowanych przez Money.pl jest zainteresowana nieruchomościami na rynku wtórnym, reszta przegląda oferty na rynku pierwotnym.
Blisko 45 proc. ankietowanych spośród tych, którzy nie są zainteresowani ani kupnem ani budową nieruchomości, odpowiedziała, że już posiadają mieszkanie lub dom.
42 proc. stwierdziło, że nie stać ich na zakup lub nie posiadają zdolności kredytowych. Ponad jedna dziesiąta czeka na dalszy spadek cen, a niespełna 3 proc. twierdzi, że na rynku nie ma interesujących ich ofert.
W większości ankietowani liczą na sfinansowanie inwestycji częściowo lub w całości za kredyt. Niespełna 18 proc. kupi nieruchomość lub wybuduje dom za gotówkę.
Zaledwie 15 proc. ankietowanych myśli o kupnie własnego M w budynkach wybudowanych przed 1989 rokiem. Blisko 60 proc. zamierza kupić mieszkanie wybudowane po tej dacie lub nowe. Ciekawe jest, że aż 20 proc. chce kupić dom wolno stojący, a 5 proc. szeregówkę.
Wybierając nieruchomość większość ankietowanych kieruje się ceną i lokalizacją - to ponad 80 proc., reszta bardziej standardem i metrażem. Przeważają ci, którzy zamierzają kupić nieruchomość lub się wybudować poza centrum miasta lub na wsi. W centrum szuka jej niespełna 30 proc. internautów.

None
None
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane