Przychody DataWalk spadły o 23 proc. w 2023 r.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-03-07 07:25

W 2023 r. przychody technologicznej spółki DataWalk, notowanej na GPW, spadły o 23 proc. do 25,76 mln zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Oznacza to, że w samym IV kwartale przychody wyniosły 7,58 mln zł i były na zbliżonym poziomie do osiągniętych w analogicznym okresie 2022 r.

Z szacunkowych danych zarządu wynika, że strata EBITDA wyniosła 15,7 mln zł, a strata EBITDA skorygowana o koszt programu motywacyjnego oraz zmianę stanu odpisów aktualizujących wartość aktywów 33,99 mln zł.

– W zeszłym roku podjęliśmy szereg kluczowych działań przygotowujących spółkę do kolejnego etapu rozwoju, przebudowując m.in. proces wdrożeniowy, decydując o wejściu do wyższej ligi cenowej i zmieniając tym samym koncentrację sprzedażową. Niestety średnioterminowo odbiło się to znacząco na naszych przychodach, które za 2023 rok są istotnie poniżej naszych oczekiwań. Spowodowane jest to przede wszystkim przesunięciem procesów zakupowych na 2024 rok, wynikającym ze skomplikowanych procesów organizacyjnych i korporacyjnych dla tak dużych i złożonych kontraktów - komentuje Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.