„Poprawa sytuacji gospodarczej miała pozytywny wpływ na wskaźniki operacyjne grupy. Przychody obu segmentów biznesowych osiągnęły wzrost w stosunku do roku ubiegłego: +4.4% . RevPAR w hotelach klasy up & midscale i +1.6% w segmencie ekonomicznym. Czynnikiem, który głównie zaważył na wzroście tych wskaźników była średnia cena za pokój, która w całej grupie wzrosła o +3.2% porównując do wartości osiągniętych w 2013 roku" – podał Orbis w komunikacie.
W całej grupie frekwencja w hotelach wyniosła 45,6% w I kw. 2014 r. wobec 45,3% rok wcześniej. Średnia cena za pokój wyniosła 196,7 zł wobec 190,6 zł w I kw. 2013 r.
Spółka podała, że zaprezentowane dane będą podlegały weryfikacji w ramach sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I kwartał 2014 roku.
W całym Orbis miał 64,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 68,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 682,60 mln zł w porównaniu z 709,21 mln zł rok wcześniej.
Hotele Grupy Orbis działają markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki.
Przychody grupy Orbis wzrosły o 3 proc. w I kw.
Przychody grupy kapitałowej Orbis wyniosły 128,5 mln zł w okresie styczeń - marzec 2014 r., co oznacza wzrost o 3% w skali roku, wynika ze wstępnych danych.