Sprzedaż w segmencie B2B (czyli do firm i klientów korporacyjnych) zmniejszyła się o 39 proc. do 10,9 mln zł, a w segmencie detalicznym (obejmuje sprzedaż w salonach, internetową i pozostałą) o 5 proc. do 104,3 mln zł.
Po trzech kwartałach 2023 r. przychody są o 4 proc. niższe niż przed rokiem i wynoszą 320,9 mln zł. Sprzedaż w segmencie B2B spadła o 17 proc. do 36,4 mln zł, a w detalicznym o 2 proc. do 284,4 mln zł.
"Obserwujemy utrzymującą się dużą ostrożność w wydatkach polskich konsumentów, czego potwierdzeniem są publikowane przez GUS bardzo słabe dane dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii tekstylia, odzież, obuwie. Wskazują one na kilkunastoprocentowe spadki rok do roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Wittchen, Jędrzej Wittchen.
"Zastój widoczny jest także w krajach Europy Zachodniej, w szczególności w Niemczech, czyli na najważniejszym rynku zagranicznym dla naszej grupy. Jednocześnie nasila się konkurencja cenowa w kanale online, głównie za sprawą agresywnej ekspansji prowadzonej przez chińskie platformy e-commerce. Bardziej sprzyjające warunki dostrzegamy obecnie w Austrii, gdzie uruchomiliśmy niedawno dwa sklepy stacjonarne, oraz w Rumunii, gdzie niebawem chcemy powiększyć sieć naszych salonów" - dodał.
Ponadto w komunikacie wskazano, że grupa Wittchen planuje wkrótce uruchomienie trz
Trzy tygodnie temu pisaliśmy w PB, że producent galanterii skórzanej mierzy się z ostrą konkurencją ze strony chińskich produktów i spowolnieniem gospodarczym w Niemczech. Więcej...