Przyszłość w kontenerach

Marcin Bołtryk
opublikowano: 24-09-2009, 05:51

Operatorzy logistyczni coraz chętniej zerkają na drobnicowe przewozy morskie. Dlaczego? Bo to przyszłość.

W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosła liczba przewozów drobnicy kontenerowej określanej skrótem LCL (less than container load). Wpływa na to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie.

— Drobnica kontenerowa jest rozwiązaniem częściej stosowanym w trudnych czasach. Wykorzystanie serwisu LCL daje importerom możliwość utrzymania ciągłych dostaw, przy jednoczesnym zmniejszeniu jednostkowych partii transportowych. Oznacza to, że ich klient nie musi sprowadzać całego kontenera, może sprowadzać tylko tyle towaru, ile potrzebuje, szczególnie gdy operator zapewnia mu możliwość częstych i regularnych dostaw. Takie rozwiązanie zaś pozwala uzyskać oszczędności i zmniejsza ryzyko biznesowe — brak przeładunków skraca czas dostawy, ogranicza możliwość uszkodzenia towaru, a także obniża koszty jego obsługi w całym łańcuchu dostaw — opowiada Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker.

Prognozy sprzed kryzysu zakładały około 10-procentowy wzrost obrotów w kontenerowym frachcie morskim w ciągu najbliższych 5 lat.

Motorami tego wzrostu miały być globalizacja oraz wzrost rozwijających się gospodarek Europy Wschodniej i Azji. Kryzys zachwiał tym trendem, jednak gospodarcza geografia świata nie zmieniła się. Azja z Chinami na czele stały się globalnym zakładem produkcyjnym, a Europa Wschodnia staje się globalnym centrum usług, również tych związanych z przetwarzaniem materiałów.

Więcej w czwartkowym PB

None
None

W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosła liczba przewozów drobnicy kontenerowej określanej skrótem LCL (less than container load). Wpływa na to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie.

— Drobnica kontenerowa jest rozwiązaniem częściej stosowanym w trudnych czasach. Wykorzystanie serwisu LCL daje importerom możliwość utrzymania ciągłych dostaw, przy jednoczesnym zmniejszeniu jednostkowych partii transportowych. Oznacza to, że ich klient nie musi sprowadzać całego kontenera, może sprowadzać tylko tyle towaru, ile potrzebuje, szczególnie gdy operator zapewnia mu możliwość częstych i regularnych dostaw. Takie rozwiązanie zaś pozwala uzyskać oszczędności i zmniejsza ryzyko biznesowe — brak przeładunków skraca czas dostawy, ogranicza możliwość uszkodzenia towaru, a także obniża koszty jego obsługi w całym łańcuchu dostaw — opowiada Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker.

Prognozy sprzed kryzysu zakładały około 10-procentowy wzrost obrotów w kontenerowym frachcie morskim w ciągu najbliższych 5 lat.

Motorami tego wzrostu miały być globalizacja oraz wzrost rozwijających się gospodarek Europy Wschodniej i Azji. Kryzys zachwiał tym trendem, jednak gospodarcza geografia świata nie zmieniła się. Azja z Chinami na czele stały się globalnym zakładem produkcyjnym, a Europa Wschodnia staje się globalnym centrum usług, również tych związanych z przetwarzaniem materiałów.

Więcej w czwartkowym PB

W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosła liczba przewozów drobnicy kontenerowej określanej skrótem LCL (less than container load). Wpływa na to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie.

— Drobnica kontenerowa jest rozwiązaniem częściej stosowanym w trudnych czasach. Wykorzystanie serwisu LCL daje importerom możliwość utrzymania ciągłych dostaw, przy jednoczesnym zmniejszeniu jednostkowych partii transportowych. Oznacza to, że ich klient nie musi sprowadzać całego kontenera, może sprowadzać tylko tyle towaru, ile potrzebuje, szczególnie gdy operator zapewnia mu możliwość częstych i regularnych dostaw. Takie rozwiązanie zaś pozwala uzyskać oszczędności i zmniejsza ryzyko biznesowe — brak przeładunków skraca czas dostawy, ogranicza możliwość uszkodzenia towaru, a także obniża koszty jego obsługi w całym łańcuchu dostaw — opowiada Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker.

Prognozy sprzed kryzysu zakładały około 10-procentowy wzrost obrotów w kontenerowym frachcie morskim w ciągu najbliższych 5 lat.

Motorami tego wzrostu miały być globalizacja oraz wzrost rozwijających się gospodarek Europy Wschodniej i Azji. Kryzys zachwiał tym trendem, jednak gospodarcza geografia świata nie zmieniła się. Azja z Chinami na czele stały się globalnym zakładem produkcyjnym, a Europa Wschodnia staje się globalnym centrum usług, również tych związanych z przetwarzaniem materiałów.

Więcej w czwartkowym PB

W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosła liczba przewozów drobnicy kontenerowej określanej skrótem LCL (less than container load). Wpływa na to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie.

— Drobnica kontenerowa jest rozwiązaniem częściej stosowanym w trudnych czasach. Wykorzystanie serwisu LCL daje importerom możliwość utrzymania ciągłych dostaw, przy jednoczesnym zmniejszeniu jednostkowych partii transportowych. Oznacza to, że ich klient nie musi sprowadzać całego kontenera, może sprowadzać tylko tyle towaru, ile potrzebuje, szczególnie gdy operator zapewnia mu możliwość częstych i regularnych dostaw. Takie rozwiązanie zaś pozwala uzyskać oszczędności i zmniejsza ryzyko biznesowe — brak przeładunków skraca czas dostawy, ogranicza możliwość uszkodzenia towaru, a także obniża koszty jego obsługi w całym łańcuchu dostaw — opowiada Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker.

Prognozy sprzed kryzysu zakładały około 10-procentowy wzrost obrotów w kontenerowym frachcie morskim w ciągu najbliższych 5 lat.

Motorami tego wzrostu miały być globalizacja oraz wzrost rozwijających się gospodarek Europy Wschodniej i Azji. Kryzys zachwiał tym trendem, jednak gospodarcza geografia świata nie zmieniła się. Azja z Chinami na czele stały się globalnym zakładem produkcyjnym, a Europa Wschodnia staje się globalnym centrum usług, również tych związanych z przetwarzaniem materiałów.

Więcej w czwartkowym PB

W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie wzrosła liczba przewozów drobnicy kontenerowej określanej skrótem LCL (less than container load). Wpływa na to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie.

— Drobnica kontenerowa jest rozwiązaniem częściej stosowanym w trudnych czasach. Wykorzystanie serwisu LCL daje importerom możliwość utrzymania ciągłych dostaw, przy jednoczesnym zmniejszeniu jednostkowych partii transportowych. Oznacza to, że ich klient nie musi sprowadzać całego kontenera, może sprowadzać tylko tyle towaru, ile potrzebuje, szczególnie gdy operator zapewnia mu możliwość częstych i regularnych dostaw. Takie rozwiązanie zaś pozwala uzyskać oszczędności i zmniejsza ryzyko biznesowe — brak przeładunków skraca czas dostawy, ogranicza możliwość uszkodzenia towaru, a także obniża koszty jego obsługi w całym łańcuchu dostaw — opowiada Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Prognozy sprzed kryzysu zakładały około 10-procentowy wzrost obrotów w kontenerowym frachcie morskim w ciągu najbliższych 5 lat.

Motorami tego wzrostu miały być globalizacja oraz wzrost rozwijających się gospodarek Europy Wschodniej i Azji. Kryzys zachwiał tym trendem, jednak gospodarcza geografia świata nie zmieniła się. Azja z Chinami na czele stały się globalnym zakładem produkcyjnym, a Europa Wschodnia staje się globalnym centrum usług, również tych związanych z przetwarzaniem materiałów.

Więcej w czwartkowym PB

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane