Zysk operacyjny zwiększył się w pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. o 10,6 proc. i to mimo 12,8 proc. spadkowi dostaw samochodów.
Pozwoliło to na podwyższenie marży operacyjnej do nowego rekordowego poziomu 8,7 proc. z 7,8 proc. rok wcześniej, a wspierało ją 207 mln EUR oszczędności na zakupach, badaniach i rozwoju oraz kosztów ogólnych.
Kontynuowany zysk operacyjny wyniósł 3,34 mld EUR, zaś zysk netto wzrósł o niemal 25 proc. do 1,832 mld EUR. Przychody zmniejszyły się natomiast o 0.7 proc. do 38,3 mld EUR.
Poprawa wyniku PSA nastąpiła pomimo 302 mln EUR straty odnotowanej w Chinach, która objęła 139 mln EUR odpisów aktywów, co odzwierciedla stały spadek sprzedaży grupy – aż o 61 proc. w pierwszej połowie roku na tamtejszym rynku.
Najnowsza prognoza producenta m.in. Peugeotów zakłada dalszy spadek rynku motoryzacyjnego o 1 proc. w Europie, 4 proc. w Ameryce Łacińskiej i 7 proc. w Chinach oraz sięgający 3 proc. wzrost w Rosji.
PSA odnotowała również, dodatnie wolne przepływy pieniężne w kwocie niemal 1,6 mld EUR na poziomie grupy, przy 2,29 mld EUR w przypadku podstawowej produkcji samochodów.