PSB: czas na klientów indywidualnych

Grzegorz Wierzbicki
opublikowano: 2003-02-12 00:00

Świętokrzyska Grupa Polskie Składy Budowlane stawia na odbiorców detalicznych. Filarem nowej strategii jest sieć sklepów Mrówka.

W ciągu najbliższych lat PSB chce uruchomić od 100 do 200 sklepów sprzedaży detalicznej z materiałami wykończeniowymi, akcesoriami budowlanymi, artykułami gospodarstwa domowego i kosmetykami samochodowymi.

— Sprzedaż hurtowa, szczególnie na duże inwestycje, ze względu na koniunkturę w budownictwie jest słaba i ryzykowna. Stąd zwróciliśmy się w kierunku klientów indywidualnych i mniejszych wykonawców — mówi Bogdan Panhirsz, dyrektor handlowy Grupy PSB.

Typowy sklep Mrówka ma być usytuowany obok hurtowni, w mniejszych miastach lub w znacznej odległości od dużych marketów. Jego powierzchnia ma wahać się od 500 do 1,1 tys. mkw. To odpowiedź na zagraniczne sieci sklepów wielkopowierzchniowych, które weszły też w sektor sprzedaży hurtowej.

— Mrówka ma być przyjazna. Klient nie będzie musiał przemierzać kilometrów tras handlowych i szukać miejsca na wielkim parkingu. Rzemieślnik w ubraniu roboczym nie pójdzie raczej do supermarketu, w Mrówce będzie czuł się doskonale — argumentuje Bogdan Panhirsz.

Obecnie działają dwa pilotażowe sklepy sieci Mrówka — w Suwałkach i Jarocinie.

Grupa PSB liczy na zwiększenie swoich obrotów o około 8 procent (ponad 200 mln zł) i to w krótkim czasie, bowiem w nowych sklepach akceptuje się tylko gotówkę. Każda placówka będzie zatrudniać minimum 1 osobę na 100 mkw, czyli Mrówka o powierzchni 1,1 tys. mkw to 12 pracowników obsługi plus osoby świadczące stałe zlecenia (transport, utrzymanie sieci komputerowej, serwisowanie mediów). Dodatkowo centrala PSB musi zapewnić każdej nowej placówce obsługę księgową, handlową i marketingową — minimum trzy osoby na 10 Mrówek.

— Mamy znakomity poligon doświadczalny w zakresie doboru asortymentu, procedur i komunikacji na linii Mrówka-Centrala. Po udanym debiucie sklepów w Suwałkach i Jarocinie, mamy już wiedzę, która zaprocentuje w kolejnych placówkach. Pomysł postawienia na klientów indywidualnych jest również związany z dużym zainteresowaniem programem Buduj dom z PSB, do którego przystąpiło już ponad 4 tys. rodzin — dodaje dyrektor Panhirsz.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface