PZU chce w styczniu 2018 r. przedstawić aktualizację strategii

PAP
opublikowano: 15-11-2017, 12:46
aktualizacja: 15-11-2017, 12:46

PZU planuje w styczniu 2018 roku przedstawić aktualizację strategii, poinformował w środę prezes PZU SA Paweł Surówka. Dodał, że chce, aby dywidenda na akcje, jaka będzie wypłacona z zysku za 2017 rok, była wyższa niż wypłacona za 2016 rok.

Paweł Surówka
Zobacz więcej

Paweł Surówka fot. Marek Wiśniewski

"9 stycznia będziemy chcieli ogłosić coś, co nazywamy +Nowe PZU+. Będzie to aktualizacja strategii. Poprzez obecność banków zmieniła się nasza grupa i chcielibyśmy, by nasza nowa strategia to obejmowała" – powiedział na konferencji prasowej Surówka.

Dodał, że zarząd chce pokazać w niej, w jaki sposób dojdzie do zakładanych wskaźników.

Wcześniej spółka planowała, że przedstawi aktualizację strategii w listopadzie.

"Jednym z powodów, dla którego postanowiliśmy zaktualizować tę strategię jest to, że w niektórych elementach +dogoniliśmy+ nasze ambicje; niektóre wskaźnik należy skorygować, by odzwierciedlały nasze obecne ambicje" – powiedział prezes.

Wskaźnik ROE po III kwartałach 2017 roku wynosił 21,3 proc. W strategii do 2020 roku spółka założyła ROE na poziomie 18 proc.

Surówka poinformował, że PZU chce, aby dywidenda na akcje, jaka będzie wypłacona z zysku za 2017 rok, była wyższa niż wypłacona za 2016 rok.

"Ogłoszenie dywidendy będzie w odpowiednim momencie, w tym momencie nie możemy podać poziomu, jakiego należy się spodziewać. Wyniki netto grupy w tym roku są na tyle solidne, że wydaje się, że dotrzymamy jedną z obietnic i będziemy chcieli, by dywidenda na akcje była wyższa niż w roku poprzednim" - powiedział Surówka.

Z zysku za 2016 rok na dywidendę trafiło 1,2 mld zł, czyli 1,40 zł na akcję.

Surówka wskazał, że PZU poprawia rentowność w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jednak jego zdaniem nie da się trwale utrzymywać wskaźnika mieszanego w tym segmencie na obecnym poziomie.

"Z naszego punktu widzenia, po dość gwałtownych ruchach, w tym momencie osiągnęliśmy pewną stabilność. Stąd na dzień dzisiejszy nie widzimy większych presji, w jedną albo w drugą stronę. Skupiamy się, by utrzymać tych klientów, których do tej pory pozyskaliśmy i chcemy dopasować ceny do każdego klienta, by była ona dopasowana do profilu ryzyka" - powiedział Surówka.

Dodał, że "wiara w możliwość, iż w ubezpieczeniach komunikacyjnych rentowność jest trwale dana na 93-94 proc., jest niewłaściwym podejściem".

Wskaźnik mieszany z ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartałach 2017 roku wynosił 94,3 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PZU chce w styczniu 2018 r. przedstawić aktualizację strategii