PZU chce w styczniu 2018 r. przedstawić aktualizację strategii

PAP
opublikowano: 15-11-2017, 12:46
aktualizacja: 15-11-2017, 12:46

PZU planuje w styczniu 2018 roku przedstawić aktualizację strategii, poinformował w środę prezes PZU SA Paweł Surówka. Dodał, że chce, aby dywidenda na akcje, jaka będzie wypłacona z zysku za 2017 rok, była wyższa niż wypłacona za 2016 rok.

"9 stycznia będziemy chcieli ogłosić coś, co nazywamy +Nowe PZU+. Będzie to aktualizacja strategii. Poprzez obecność banków zmieniła się nasza grupa i chcielibyśmy, by nasza nowa strategia to obejmowała" – powiedział na konferencji prasowej Surówka.

Dodał, że zarząd chce pokazać w niej, w jaki sposób dojdzie do zakładanych wskaźników.

Wcześniej spółka planowała, że przedstawi aktualizację strategii w listopadzie.

"Jednym z powodów, dla którego postanowiliśmy zaktualizować tę strategię jest to, że w niektórych elementach +dogoniliśmy+ nasze ambicje; niektóre wskaźnik należy skorygować, by odzwierciedlały nasze obecne ambicje" – powiedział prezes.

Wskaźnik ROE po III kwartałach 2017 roku wynosił 21,3 proc. W strategii do 2020 roku spółka założyła ROE na poziomie 18 proc.

Surówka poinformował, że PZU chce, aby dywidenda na akcje, jaka będzie wypłacona z zysku za 2017 rok, była wyższa niż wypłacona za 2016 rok.

"Ogłoszenie dywidendy będzie w odpowiednim momencie, w tym momencie nie możemy podać poziomu, jakiego należy się spodziewać. Wyniki netto grupy w tym roku są na tyle solidne, że wydaje się, że dotrzymamy jedną z obietnic i będziemy chcieli, by dywidenda na akcje była wyższa niż w roku poprzednim" - powiedział Surówka.

Z zysku za 2016 rok na dywidendę trafiło 1,2 mld zł, czyli 1,40 zł na akcję.

Surówka wskazał, że PZU poprawia rentowność w ubezpieczeniach komunikacyjnych, jednak jego zdaniem nie da się trwale utrzymywać wskaźnika mieszanego w tym segmencie na obecnym poziomie.

"Z naszego punktu widzenia, po dość gwałtownych ruchach, w tym momencie osiągnęliśmy pewną stabilność. Stąd na dzień dzisiejszy nie widzimy większych presji, w jedną albo w drugą stronę. Skupiamy się, by utrzymać tych klientów, których do tej pory pozyskaliśmy i chcemy dopasować ceny do każdego klienta, by była ona dopasowana do profilu ryzyka" - powiedział Surówka.

Dodał, że "wiara w możliwość, iż w ubezpieczeniach komunikacyjnych rentowność jest trwale dana na 93-94 proc., jest niewłaściwym podejściem".

Wskaźnik mieszany z ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartałach 2017 roku wynosił 94,3 proc.

Paweł Surówka
fot. Marek Wiśniewski
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane