PZU Życie zebrało 1 mld zł składki

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-05-18 00:00

PZU Życie zebrało 1 mld zł składki

W pierwszym kwartale tego roku PZU Życie zebrało ponad 1 mld zł składki brutto. Wynik finansowy netto towarzystwa wyniósł 182,5 mln zł i był o około 60 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie 1999 roku. Jest to m.in. efekt sprzedaży akcji BIG BG i BHW.

Dobre wyniki inwestycyjne, zdaniem przedstawicieli PZU Życie, wynikają ze zmiany polityki inwestycyjnej. Towarzystwo postanowiło zrezygnować z zakupu długookresowych walorów.

Wynik finansowy netto towarzystwa wyniósł 182,5 mln zł. Zdaniem Grzegorza Wieczerzaka, prezesa PZU Życie, wynik finansowy byłby mniejszy o około 60 mln zł, gdyby nie sprzedaż pakietów akcji BIG BG i Banku Handlowego. Przychody brutto z tych transakcji wyniosły odpowiednio 117 i 35 mln zł. Towarzystwo zapowiedziało już, że odpowie na wezwanie Citibanku do sprzedaży walorów BHW.

— Sprzedamy akcje BHW po 70 zł. Wcześniej kupowaliśmy je średnio poniżej 60 zł — mówi Grzegorz Wieczerzak.

W tym roku towarzystwo przyjęło nową strukturę organizacyjną i startuje z nową kampanią reklamową pod hasłem: „Moc na przyszłość”. Pod koniec czerwca wprowadzi kolejny produkt indywidualny z funduszem inwestycyjnym.

Prezes PZU Życie przyznał, że w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami ubiegłego roku szacunkowy udział w rynku towarzystwa spadł o 4-5 proc. i wynosi teraz około 52 proc. Dodał, że brak jasnej sytuacji w PZU utrudnia współpracę w zakresie sieci sprzedaży.

Grzegorz Wieczerzak stwierdził, że PZU Życie nie będzie korzystać z doświadczeń Eureko (współwłaściciela PZU), bo ono „wręcz utrudnia zamiast ułatwiać współpracę, tak jak to było w przypadku planów wprowadzenia systemu informatycznego”. Będzie natomiast korzystać ze wsparcia szwajcarskiego towarzystwa Swiss Life, z którym prowadzi wspólnie produkty międzynarodowe (np. grupowe ubezpieczenie pracowników ABB.