Krakowska agencja reklamowa Q zmienia skład właścicielski. Zainteresowała się nią założona w 2004 r. w Sidney firma Sparc Media, zajmująca się wdrażaniem kampanii i zautomatyzowanym zakupem przestrzeni reklamowych, dostawca rozwiązań dla marketingu online. Zakup polskiej spółki ma otworzyć przed nią drzwi do rynków
Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej Sparc Media lokalne biura uruchomiła w Tokyo, Monachium, Nowym Jorku, Amsterdamie oraz Hongkongu. Z drugiej strony transakcja może okazać się szansą rozwoju również dla agencji Q.
— Od ponad sześciu lat wspomagamy polskie kampanie w nowoczesnych kanałach komunikacji, wprowadziliśmy m.in. system umożliwiający przeprowadzenie kampanii „rich mediowych” na stronach premium. Dzięki połączeniu ze Sparc Media będziemy mogli przenieść nasze doświadczenia na międzynarodowe rynki — zaznacza Jakub Oleksy, właścicielagencji Q, a teraz również szef Sparc Media w Europie Środkowo-Wschodniej.
Australijską firmę do tej części Europy przyciągnął dynamiczny rozwój sektora reklamy internetowej. Zdaniem Wout Van Damme, prezesa Sparc Media, już dzisiaj wiele prowadzonych w Polsce i w regionie kampanii dorównuje zachodnim standardom.
— Naszymi działaniami w regionie pokierują specjaliści związani wcześniej z agencją reklamową Q. Ułatwi to szybsze przenoszenie naszego globalnego know-how i rozwiązań na lokalny grunt — dodaje Wout Van Damme.