Raiffeisen: teraz faktoring

ET
opublikowano: 07-10-2009, 00:00

Kryzys? Jaki kryzys? Biznes nieźle się kręci. Raiffeisen skupił faktur za 7,2 mld zł.

Kryzys? Jaki kryzys? Biznes nieźle się kręci. Raiffeisen skupił faktur za 7,2 mld zł.

Raiffeisen Bank trzyma tempo w skupowaniu faktur. We wrześniu odnotował drugi w historii wynik. Kupił faktur za 925 mln zł. Po trzech kwartałach wartość skupionych faktur wyniosła 7,23 mld zł. Naprawdę nieźle. W porównaniu do ubiegłego roku, kiedy rynek był przecież znacznie lepszy niż obecnie, oznacza to wzrost o 10,9 proc.

Rośnie i wartość i liczba faktur — szczególnie w ostatnim kwartale. Od lipca do września Raiffeisen skupił 112 tys. faktur — o połowę więcej niż kwartał wcześniej.

— Duże zainteresowanie przedsiębiorców faktoringiem sprawia, że udaje nam się od początku roku podtrzymać 10-procentowy wzrost obrotów. W trzecim kwartale zauważyliśmy nawet pewne ożywienie — mówi Paweł Kacprzak, dyrektor ds. faktoringu w Raiffeisen Bank Polska.

Rzeczywiście, skup faktur przyspieszył w ostatnich trzech miesiącach, zamykając się kwotą 2,7 mld zł. Dla porównania po pierwszym półroczu wynik na faktoringu, przy 10-procentowej dynamice, wynosił 4,5 mld zł.

— Pewnym zaskoczeniem jest to, że w ostatnich miesiącach faktoringiem bardziej zainteresowały się duże firmy, dla których do tej pory koszt finansowania był często jedynym czynnikiem wyboru formy finansowania. A faktoring traktowany wyłącznie jako sposób finansowania zawsze będzie droższy niż kredyt — mówi Paweł Kacprzak.

10,9 %

O tyle w tym roku wzrosła wartość faktur skupionych przez Raiffeisen Bank.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane