Rank Progress nie widzi kryzysu

EG
opublikowano: 26-10-2011, 00:00

Deweloper zmniejsza zadłużenie i nie obawia się o popyt. W 2013 r. chce wprowadzić na giełdę mieszkaniówkę.

Choć sieci handlowe z większą rozwagą podejmują decyzje o inwestycjach, nie wpływa to na projekty, które realizuje dla nich legnicki deweloper Rank Progress. Do 2014 r. zamierza zbudować ich 14. — Nasi partnerzy mają stabilną pozycję i na dzisiaj potwierdzają kolejne projekty. Dlatego nie zmieniamy planów. Cały czas analizujemy również nowe projekty oraz nowe formaty supermarketów. To, które z tych projektów zostaną zrealizowane, będzie zależało od możliwości uzyskania najwyższej stopy zwrotu i dywersyfikacji ryzyka — mówi Jan Mroczka, prezes Rank Progress. Deweloper buduje sklepy dla sieci handlowych, takich jak Carrefour czy Leroy Merlin, a także śródmiejskie centra handlowe w średnich i małych miastach. W 2012 r. chce rozpocząć budowę projektów w Chojnicach, Olsztynie i Skarżysku-Kamiennej i być może w Duchnowie. Łączne planowane nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 390 mln zł. — Dywersyfikujemy biznes: rozpoczynamy projekty w większych miastach, rozpatrujemy też inwestycje w segmencie mieszkaniowym — mówi prezes. W przyszłym roku deweloper chce rozpocząć prace ziemne przy projekcie Marina Park Wrocław, którego zasadniczą część będzie stanowić mieszkaniówka. Rozpoczęły się też przygotowania do wydzielenia trzech projektów mieszkaniowych do osobnej spółki, która w 2013 r. mogłaby trafić na giełdę. W IV kwartale Rank Progress zamknie transakcję sprzedaży galerii w Kaliszu (za prawie 40 mln EUR netto), skończy budowę sklepu OBI w Krośnie i sprzeda działkę firmie IKEA (kwota została określona na prawie 37 mln zł). Niedawno na konto spółki wpłynęło 180 mln zł za galerię w Zamościu. — Mając na uwadze planowane transakcje, w IV kwartale spodziewamy się znacznej redukcji zadłużenia, które na półrocze wynosiło około 600 mln zł. Na koniec roku po stronie naszych zobowiązań będą przede wszystkim obligacje serii C notowane na Catalyst oraz kredyt na finansowanie galerii handlowej w Legnicy i Jeleniej Górze, czyli łącznie ok. 300 mln zł — wylicza Jan Mroczka. Spółka zapowiedziała, że w 2011 r. wypracuje 132 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu