Raz, dwa, trzy: Robert Tofil Nasza-klasa blednie

KAJ
opublikowano: 2009-03-27 00:00

Puls Biznesu: Należą do pana takie domeny, jak muzyka.pl, moda.pl, tv.pl czy pilka.pl., warte grube setki tysięcy. A może już nie, bo kryzys?

Ci, co mają kupować, kupują. Ci, co nie muszą sprzedawać, nie sprzedają, bo presja cenowa w dół jest. Przyszłością internetu są serwisy specjalistyczne, np. sklep.meble.pl z grupy meble.pl powoli podgryzającej Allegro.

Ale Nasza-klasa jeszcze długo będzie rządzić.

Nasza-klasa stworzyła użytkownika internetu w wieku 45-65 lat. I za to jej chwała. Ale za parę lat zblednie. Straci znaczenie jako zabawka. A to na zabawkach zarabia się najwięcej.

Za serwis trader.pl i parę innych Agora zapłaciła w sumie 120 mln zł. Drogie błyskotki?

Kosmicznie! Wolę dobre nazwy, łatwe do zapamiętania. Założę się, że wielu Polaków będzie wpisywać "trader" fonetycznie. Agora, właściciel tej strony, uważa, że może przyłożyć tubę medialną nawet do serwisów z absurdalną nazwą. Ale gdy odjąć tę tubę, zostanie na nich niewielu użytkowników.