W drugim kwartale 2024 r. dochody netto Alphabet wzrosły o 28,6 proc. do 23,6 mld USD zdecydowane przebijając oczekiwania specjalistów. Mediana ich prognoz kształtowała się na pułapie 22,9 mld USD.
Z kolei całkowite przychody zwiększyły się o 14 proc. osiągając pułap 84,47 mld USD. Również w tym przypadku okazały się lepsze od konsensusu rynkowego na poziomie 84,19 mld USD.
Spółka pochwaliła się ponownym wzrostem sprzedaży reklam, które są głównym źródłem przychodów. W kwartale zakończonym 30 czerwca 2024 r. wzrosła ona o 11 proc. do rekordowej kwoty 64,6 mld USD. Reklamy z samego serwisu YouTube, oprócz wyszukiwarki Chrome sztandarowego produktu Google, zwiększyły się o 13 proc. do 8,67 mld USD.
Drugim istotnym obszarem biznesu Alphabet są z kolei usługi w chmurze. Przychody generowane w tym segmencie, powszechnie obserwowany barometr kondycji wydatków na technologie przedsiębiorstw, podskoczyły aż o 28,8 proc. do 10,35 mld USD, W tym przypadku analitycy liczyli na kwotę 10,16 mld USD.
W minionym kwartale firma odnotowała sięgające 13 mld USD wydatki inwestycyjne, wyższe niż wcześniej zakładane 12 mld.