W raporcie z 20 kwietnia analityk podniósł zalecenie do “kupuj”, ale cenę docelową obniżył ze 156,6 do 137 zł.
“Naszą rekomendację zmieniamy ze względu na wyższą stopę wolną od ryzyka, obniżenie wyceny spółek porównywalnych z branży online/e-commerce oraz obniżenie naszych prognoz EBITDA na lata 22/23 o 3 proc. ze względu na nasilającą się presję kosztową i słabsze wyniki spółek e-commerce Domodi, Homebook, Totalmoney.pl i Extradom” - napisano w uzasadnieniu.
Z drugiej strony Konrad Księżopolski oczekuje dwucyfrowego wzrostu na wysokomarżowym rynku reklamy internetowej, kontynuacji odbicia w segmencie turystycznym e-commerce (Wakacje.pl, Nocowanie.pl) oraz wysokiej dynamiki w Superauto24.pl.
“Wirtualna Polska już w przeszłości udowodniła swoją skuteczność komercyjną oraz pozycję lidera na rynku reklamy online. To powinno pozostać jej kluczowym atutem w oczach reklamodawców w momencie nadejścia spowolnienia. Z tego powodu też oczekujemy, że WPL nadal będzie w stanie wyprzedzać konkurencję na rynku reklamy online, nawet mimo mało przewidywalnego otoczenia gospodarczego. Spodziewamy się również odbicia w segmencie turystycznym Wirtualnej Polski, ale jednocześnie pewnej presji w pozostałych obszarach” - dodaje analityk.