Rekomendacje

Grzeszczuk Robert
opublikowano: 2000-05-23 00:00

REKOMENDACJE

W raporcie z 11 maja 2000 roku, analitycy CDM Pekao SA piszą, że agresywne wykorzystanie business to business, jako kanału dystrybucji, jest szansą dla nowych podmiotów i spółek „starej ekonomii”. Ich zdaniem skrócenie drogi dotarcia do klientów stanowi wyzwanie i realną groźbę dla istniejących podmiotów gospodarczych. Segmenty działalności internetowych (dostęp, zawartość, handel elektroniczny i usługi) przenikają się wzajemnie i największą szansę osiągnięcia sukcesu finansowego mają firmy kojarzące kilka z tych segmentów.

— Obecnie kluczem do sukcesu jest pozyskanie jak największej liczby klientów przy jednoczesnym posiadaniu klarownej koncepcji pozyskania przychodów od tych klientów (wpływy abonentowe, reklama, pośrednictwo w handlu elektronicznym). Kluczowe znaczenie dla wartości portali ma ich przyszły udział w rynku. Istotna jest też długość okresu dojrzewania rynku i intensywnej walki konkurencyjnej — piszą analitycy w raporcie.

Według nich bieżąca wartość przyszłych liderów rynku wynosi około 1-2 mld zł.