Eksperci podkreślają jednak, że choć poziom sprzedaży był naprawdę imponujący to jednak dynamika wzrostu spadł do 26 proc. i była najniższa od czasu rozpoczęcia świętowania Dnia Singla w 2009 r. W zeszłym roku wzrost wyniósł 27 proc. Składane jest to na karb spowolnienia gospodarczego, którego wzrost zbliża się do historycznego minimum.

Koncern Alibaba stworzył w 2009 r. z nieformalnego Dnia Singla w Chinach wydarzenie zakupowe i przetransformował w największy na świecie festiwal sprzedaży online, przyćmiewając Cybernetyczny Poniedziałek w Stanach Zjednoczonych, który w ubiegłym roku przyniósł wpływy rzędu 7,9 mld USD.
Tegoroczne wyniki, choć niepokoi nieco spowolnienie tempa wzrostu) to pozytywny sygnał dla spółki, która chce jeszcze w tym miesiącu sprzedać akcje na giełdzie w Hongkongu o wartości 15 mld USD. Notowana już na giełdzie w USA firma, której wartość rynkowa szacowane jest obecnie na około 468 mld USD, wydała duże pieniądze na dywersyfikację działalności, ale nadal generuje ponad cztery piąte przychodów z handlu elektronicznego.