Rekordowa sprzedaż Alibaby w Dzień Singla

opublikowano: 12-11-2019, 07:18

Tegoroczny Dzień Singla w przypadku chińskiego giganta e-commerce Alibaba Holding Group przyniósł nowy rekord sprzedaży. W ciągu jednego dnia osiągnęła poziom 268,4 mld juanów (38,4 mld USD). To więcej niż największy rywal, amerykański Amazon… w ciągu całego minionego kwartału, donosi Reuters.

Eksperci podkreślają jednak, że choć poziom sprzedaży był naprawdę imponujący to jednak dynamika wzrostu spadł do 26 proc. i była najniższa od czasu rozpoczęcia świętowania Dnia Singla  w 2009 r. W zeszłym roku wzrost wyniósł 27 proc. Składane jest to na karb spowolnienia gospodarczego, którego wzrost zbliża się do historycznego minimum. 

Dzień Singla (Alibaba Group Holding)
Zobacz więcej

Dzień Singla (Alibaba Group Holding) fot. Bloomberg

Koncern Alibaba stworzył w 2009 r. z nieformalnego Dnia Singla w Chinach  wydarzenie zakupowe i przetransformował w największy na świecie festiwal sprzedaży online, przyćmiewając Cybernetyczny Poniedziałek w Stanach Zjednoczonych, który w ubiegłym roku przyniósł wpływy rzędu  7,9 mld USD.

Tegoroczne wyniki, choć niepokoi nieco spowolnienie tempa wzrostu) to pozytywny sygnał dla spółki, która chce jeszcze w tym miesiącu sprzedać akcje na giełdzie w Hongkongu o wartości 15 mld USD. Notowana już na giełdzie w USA firma, której wartość rynkowa szacowane jest obecnie na około 468 mld USD,  wydała duże pieniądze na dywersyfikację działalności, ale nadal generuje ponad cztery piąte przychodów z handlu elektronicznego.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy