W grudniu firma zarejestrowała 301 zamówień na model 737 Max, co stanowiło fragment z całkowitej liczby 371 zamówień brutto na wszystkie produkty Boeinga, ustanawiając tym samym kolejny rekord. Największy amerykański eksporter osiągnął również swoje roczne cele dostaw dla odrzutowców, mimo obniżenia prognoz w czwartym kwartale z powodu problemów z dostawcami.
Niejasne perspektywy Boeinga w 2024 roku
Sukces Boeinga w 2023 roku mógłby być pozytywnym znakiem na przyszłość, gdyż 737 Max jest głównym źródłem przychodów firmy. Jednakże incydent z samolotem Alaska Airlines Flight 1282, który miał miejsce 5 stycznia i skutkował uziemieniem większości floty Max 9, rzucił cień na przyszłe perspektywy.
Jennifer Homendy, przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu w USA, rozważa rozszerzenie dochodzenia, by zbadać proces produkcyjny, po tym jak wstępne inspekcje wykazały problemy z montażem w niektórych samolotach.
Analityk Bank of America, Ron Epstein, stwierdził natomiast, że ostatnie wydarzenia osłabiły zaufanie do modelu 737 Max. Grudniowe zamówienia Boeinga obejmowały również 68 Dreamlinerów. Wśród wszystkich zamówień 201 było od anonimowych klientów, co często wskazuje na działania ze strony Chin. Zamówienia te pozwoliły firmie osiągnąć najlepszą roczną sprzedaż od niemal dekady - 1456 brutto, czyli 1314 po odliczeniu anulowań i konwersji.