Autorzy zwracają uwagę, że po umiarkowanym roku 2017, który zakończył się dynamiką wzrostu na poziomie 9 proc., reklama cyfrowa wróciła do dwucyfrowej dynamiki. Analiza wykazała, że podział tortu reklamowego online nie uległ istotnym zmianom, a dotychczas obserwowane trendy utrzymały się.
- Dominującym formatem była reklama graficzna, która pozyskała prawie połowę wartości (49,6%), a drugim pod względem wielkości był marketing w wyszukiwarkach, który pochłonął prawie jedną trzecią inwestycji (31,7%). Swoją pozycję umocniły ogłoszenia online (15,3% udziału), a e-mail marketing zanotował dalsze wyhamowanie i jego udział spadł do 2,2% - informuje IAB Polska/PwC AdEx.
Wśród najszybciej rosnących segmentów jest reklama w urządzeniach mobilnych, której wartość przekroczyła rekordową granicę 1,2 mld zł przy dynamice sięgającej 35 proc.
- Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o prawie 40%), wideo online (+32%) oraz reklama w social media (+22%) – głosi raport.