Rekordowa wartość reklamy cyfrowej w Polsce

  • DI
opublikowano: 06-05-2019, 14:10

W 2018 roku wartość reklamy online wzrosła o ponad 510 mln zł, co przełożyło się na dynamikę rok do roku na poziomie 13 proc. W rezultacie padł kolejny rekord wartości, a wydatki na digital osiągnęły 4,5 mld zł, głosi raport IAB Polska/PwC AdEx.

Autorzy zwracają uwagę, że po umiarkowanym roku 2017, który zakończył się dynamiką wzrostu na poziomie 9 proc., reklama cyfrowa wróciła do dwucyfrowej dynamiki. Analiza wykazała, że podział tortu reklamowego online nie uległ istotnym zmianom, a dotychczas obserwowane trendy utrzymały się.

- Dominującym formatem była reklama graficzna, która pozyskała prawie połowę wartości (49,6%), a drugim pod względem wielkości był marketing w wyszukiwarkach, który pochłonął prawie jedną trzecią inwestycji (31,7%). Swoją pozycję umocniły ogłoszenia online (15,3% udziału), a e-mail marketing zanotował dalsze wyhamowanie i jego udział spadł do 2,2% - informuje IAB Polska/PwC AdEx.

Wśród najszybciej rosnących segmentów jest reklama w urządzeniach mobilnych, której wartość przekroczyła rekordową granicę 1,2 mld zł przy dynamice sięgającej 35 proc.

- Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o prawie 40%), wideo online (+32%) oraz reklama w social media (+22%) – głosi raport.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu