Rekordowy rok Comarchu

opublikowano: 02-03-2021, 20:00

Comarch miał rekordowy kwartał i rekordowy rok. O dywidendzie na razie nie myśli.

W IV kw. 2020 r. Comarch zwiększył zysk netto o 47 proc. — do 57,5 mln zł, a przychody o 14 proc. — do 474 mln zł. Tym samym był to rekordowy czwarty kwartał w historii informatycznej grupy. Równie okazałe są wyniki całoroczne — zysk netto sięgnął blisko 120 mln zł, a przychody przekroczyły 1,5 mld zł.

Inwestorzy z entuzjazmem przyjęli wyniki informatycznej firmy, które okazały się nie tylko wyższe rok do roku, ale też wyraźnie przebiły oczekiwania analityków. Kurs Comarchu na środowej sesji zyskiwał ponad 10 proc.

W ostatnich latach Comarch prowadził intensywne inwestycje, w tym w budowę kilku ośrodków przetwarzania danych, dlatego akcjonariusze dostawali tylko niewielką część zysków — w ostatnich latach wypłaty wynosiły po 1,5 zł na akcję. Czy po rekordowym roku akcjonariusze mogą liczyć na wyższą wypłatę?

— Na razie za wcześnie na deklaracje. W maju zarząd przedstawi rekomendacje w sprawie dywidendy na podstawie obecnej i przewidywanej sytuacji — mówi Konrad Tarański, wiceprezes Comarchu.

Główną inwestycją krakowskiej spółki w bieżącym roku ma być rozpoczęcie budowy centrum danych w USA. Szacowane nakłady na ten projekt w latach 2021-22 to około 15-20 mln USD. Prace projektowe już się rozpoczęły.

Comarch nie ucierpiał na pandemii koronawirusa i wiele wskazuje na to, że nadal niespecjalnie mu szkodzi. Portfel zamówień grupy jest wyższy niż rok temu o tej porze.

— Nie jest to jednak dynamika bardzo imponująca, większa tylko o kilka procent. Na pewno nie jest to 10 proc., jak to bywało w poprzednich okresach — tłumaczy Konrad Tarański, dodając, że wzrost portfela wynika gównie z rosnącej kontraktacji na rynkach azjatyckich.

Comarch, który w ubiegłym roku za 2,1 mln EUR przejął francuską firmę Cabinet Conseil Onesil En Strategie Informatique, nadal przygląda się różnym spółkom pod kątem akwizycji, głównie na rynku europejskim.

— Nie wykluczamy akwizycji, ale obecnie nie prowadzimy takich rozmów — powiedział wiceprezes.

W grudniu ubiegłego roku za 1 tys. zł Comarch przejął od zależnej spółki Geopolis 100 proc. udziałów w warszawskiej spółce Unitec. Na jej bazie planuje zrealizować nowy projekt z obszaru e-commerce.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane