Remonty pociągów pod lupą śledczych

opublikowano: 14-11-2019, 22:00

CBA sprawdza, czy firmy serwisujące i naprawiające tabor wyrządziły szkodę Przewozom Regionalnym.

Funkcjonariusze bydgoskiej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego (CBA) przeprowadzili wczoraj przeszukania i zatrzymania rzeczy w firmach zajmujących się serwisowaniem i naprawą pojazdów kolejowych i ich elementów, takich jak silniki i skrzynie biegów. Firmy te świadczą usługi dla przewoźników kolejowych z terenu niemal całej Polski.

Przewozy Regionalne, którymi kieruje Krzysztof Zgorzelski,
otrzymały pomoc publiczną, więc w tej perspektywie nie dostały unijnej dotacji
na nowy tabor. Dlatego głównie modernizują i serwisują starsze składy. Niektóre
kontrakty sprawdzają śledczy.
Zobacz więcej

REMONT KONTROLOWANY:

Przewozy Regionalne, którymi kieruje Krzysztof Zgorzelski, otrzymały pomoc publiczną, więc w tej perspektywie nie dostały unijnej dotacji na nowy tabor. Dlatego głównie modernizują i serwisują starsze składy. Niektóre kontrakty sprawdzają śledczy. Fot. Marek Wiśniewski

Zabezpieczono dokumentację w Szybkiej Kolei Miejskiej, Urzędzie Transportu Kolejowego oraz Przewozach Regionalnych. Śledztwo dotyczy wyrządzenia szkody majątkowej ostatniej z wymienionych spółek. Na czym polega szkoda i kto ją wyrządził? Dominik Lebda, rzecznik przewozowej spółki, odsyła do CBA. Temistokles Brodowski, odpowiadający w CBA za kontakty z prasą, także nie informuje, o kogo chodzi.

W branży aż huczy od domysłów. Część ekspertów sugerowała wczoraj, że skoro przeszukania prowadzili śledczy z Bydgoszczy, w gronie kontrolowanych firm może być Pesa mająca w tym mieście siedzibę. Jej przedstawiciele poinformowali jednak „PB”, że w Pesie funkcjonariuszy CBA nie było. Z naszych informacji wynika, że wśród podmiotów sprawdzanych przez CBA są mniejsze firmy zajmujące się naprawą i serwisowaniem pociągów. Świadczone przez nie usługi są często tańsze niż oferty dużych firm. W poprzednich latach zdarzało się, że koszty modernizacji i serwisowania składów przekraczały połowę wartości nowych pojazdów. Zachęcało to przewoźników do korzystania z ofert mniejszych firm. Nie wiadomo jednak, jaką szkodę wyrządziły Przewozom Regionalnym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu